Toon posts:

[ASP] Current Recordset does not support bookmarks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik beheer de server voor een aantal websites, nou heeft één van die websites problemen. Het gaat geloof ik om een webshop systeem. De database draait op een externe server.

Wanneer er gebruik gemaakt wordt van pagina's krijg ik een error. Hij zegt dan dat bookmarks niet worden ondersteund. Dat krijg ik bij de laatste regel van deze code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
SUB OpenDB(tempConn)
    SET tempConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    sConnection = "DRIVER={MySQL ODBC 3.51 Driver}; SERVER=x.x.x.x; DATABASE=xxxxx; UID=xxxxx; PASSWORD=xxxxx; OPTION=3"
    tempConn.Open(sConnection)
END SUB

CALL OpenDB(objConn)
SET rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

strSQL = "SELECT * FROM gifts"

rs.CursorLocation = 1
rs.CursorType = 3
rs.CacheSize = 20
rs.PageSize = 20
rs.Open strSQL, objConn

rs.AbsolutePage = 1
Ik krijg daarbij deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
ADODB.Recordset error '800a0cb3' 

Current Recordset does not support bookmarks. This may be a limitation of the provider or of the selected cursortype. 

/zoek.asp, line 248
- Windows Server 2003
- IIS 6.0
- Externe MySQL database

Ik hoop dat iemand mij kan helpen O+

• Ashtaroth
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 09:59
Blijkbaar verkeerd cursor type. Probeer eens cursor type 1 (adOpenKeyset) i.p.v. 3 (adOpenStatic). Ik heb alleen geen idee of MySQL dit ondersteunt.

Gebruik anders de Recorset.Supports(adBookmarks), in jouw geval Recorset.Supports(8192), methode om na te gaan of de recordset bookmarks ondersteunt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!
code:
1
2
Response.Write(rs.Supports(8192))
Dit geeft als resultaat False :|
Enig idee hoe ik dat 'aan' kan zetten?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:58:
Bedankt voor je reactie!
code:
1
2
Response.Write(rs.Supports(8192))
Dit geeft als resultaat False :|
Enig idee hoe ik dat 'aan' kan zetten?
Andere db? Waarom gebruik je eigenlijk die 'magic constants' ipv de constanten die daarvoor gemaakt zijn?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
farlane schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:21:
[...]

Andere db? Waarom gebruik je eigenlijk die 'magic constants' ipv de constanten die daarvoor gemaakt zijn?
Euhm.. wat zijn Magic Constants? :P
Hij geeft bij deze code trouwens True als resultaat:
code:
1
2
Response.Write(rs.Supports(adBookmarks))

• abeker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 15:32

abeker

...

CursorLocation 1 == adUseNone, oftewel er wordt geen cursor gebruikt. Je moet een andere CursorLocation gebruiken, namelijk adUseClient. Het zou echter kunnen dat de MySQL ODBC driver geen bookmarks ondersteunt.

the less one forgets, the less one remembers

Verwijderd

Topicstarter
abeker bedankt :D
Het moest inderdaad CursorLocation = 3 zijn. Nu ik dat heb veranderd werkt hij :)
Het vreemde is dat dit script wel op een andere machine goed heeft gedraaid.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Misschien was er op die andere machine een andere MyODBC geinstalleerd?

日本!🎌

• farlane
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:27:
Euhm.. wat zijn Magic Constants? :P
Hij geeft bij deze code trouwens True als resultaat:
code:
1
2
Response.Write(rs.Supports(adBookmarks))
Die getallen die je gebruikt. Je kunt zo absoluut niet zien wat ze betekenen, en dat blijkt dus ook de oorzaak te zijn van je bug.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, er werd mij gezegd dat het absoluut niet kon liggen aan het script, maar dus aan de server. Aangezien wij alle software en componenten up-to-date hebben, twijfelde ik daar aan. Ik heb deze code dus ook niet zelf geschreven, ik heb zelfs nog nooit met CursorLocation e.d. gewerkt. ;)

• farlane
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 22:31:
Nouja, er werd mij gezegd dat het absoluut niet kon liggen aan het script, maar dus aan de server.
Dat kan alleen komen van iemand die te zeker is van zijn zaak, die gaan meestal op hun bek :)

Btw, op het moment dat jij het niet geschreven hebt maar wel moet debuggen, is het wel degelijk jouw bug :)

Pagina: 1