Toon posts:

[EXCEL] Mapstructuur

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik wil graag in een excel bestand het volgende maken:

Als ik op een item klik dat er dan (zoals bijvoorbeeld in de windows verkenner) een plusje (of iets dergelijks, als het niet anders kan dna hoeft er niets voor) komt, en dan een regel onder komt te staan. Dus zoals in een menu bijvoorbeeld dat je op een item klikt en dat er dan een soort van submenu komt.

Dus ongeveer zo:

1 hoofdregel <== klik, dan komen de subregels
-1a subregel 1
-1b subregel 2
-1c subregel 3

Ik hoop dat het duidelijk ik want het is een beetje lastig uit te leggen

Groeten,

Sander

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit kan vast (en zeker met VBA), maar waarom wil je het zo maken in Excel? :)

Ik denk, zo te lezen, dat je wellicht iets te snel gegrepen hebt naar Excel zonder verder te kijken welke tool je het beste hiervoor kan gebruiken.

Daarnaast geldt ook dit: Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dit in Excel maken, omdat ik een hele boel gegevens in excel heb staan en ik wil die gaan ordenen door middel van de manier wat ik net vroeg.

Of hebben jullie een ander idee dan om het te maken....

Verwijderd

Topicstarter
Je zei in vb, maar dat programma kan k niet, excel wel enz... heb je een tuto daarvoor ofzo?? om zoiets te maken???

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

"VB" binnen Office is VBA: alt-F11 en dan F1 :P Tutorials voor VBA binnen Excel zijn er zat denk ik. De macro-opneem knop icm. F1 helpt je ook op weg.

Maar nog steeds lijkt Excel me geen goede keuze. Als de data vast staat kan je dat exporteren naar iets anders (Access is een optie maar ik denk dat er handigere progs zijn), als de data nog veranderd (en dit per se in Excel moet staan) kan je het eventueel uitlezen vanuit een ander programma.

Nee een tutorial voor specifiek dit zal je niet snel vinden. Als per se Excel en n de vorm die je noemt zal je VBA "moeten" leren. Als een ander programma zal je dat onder de knie moeten krijgen.

offtopic:
Liever niet een topic binnen 24 uur omhoog schoppen, heb wat meer geduld en gebruik de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) als je iets wilt toevoegen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-08 17:41
Kan je met Data > Overzicht > Groeperen niet doen wat je zoekt? De plusjes komen dan wel in de kantlijn te staan, maar dat lijkt me geen probleem.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In verband met de opening van Officesuites en -software is dit topic hier vanuit Software Algemeen naar toe verplaatst :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1