[FreeBSD] dhclient vraagje

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 16:46

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een goed werkende FreeBSD server welke allerlei zaken als webserver- en emailverkeer verwerkt. Nu heb ik alleen last van een brakke router. Waar het aan ligt heb ik nog niet uitgevonden, iig doe ik zo af en toe een router reset met als gevolg dat ik de FreeBSD bak ook moet resetten om er weer met putty bij te kunnen: hij krijgt via de draadloze kaart een adres en dat gebeurt alleen bij startup.

Weet iemand hoe ik een script kan maken wat in de achtergrond draait en steeds kijkt of de kaart "up" is en zoniet deze dingen doet:

killall dhclient (voor de zekerheid)
dhclient ath0

Tnx in advance for your help :)

Cogito Ergo Credo

• weijl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
onder debian gebruik ik 'ifplugd' op m'n laptop, werkt super.

ap in range => set up connection.
rj45-jack plugged in => set up connection.

ik heb geen idee of dat onder fbsd ook beschikbaar is, maar dat zou je kunnen bekijken.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
helaas is ie zo te zien niet voor FreeBSD geschikt en tijd/kennis ontbreekt me om 'm te porten. ik hoop dat het met een script mogelijk is met behulp van bijv. airtools, iemand enig idee daarover?

Cogito Ergo Credo

• FiscBiker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:22
Volgens mij kun je beter de ifconfig-waardes voor vast ingeven in /et/rc.conf.

Behalve als het echt niet anders kan zou ik een server (FreeBSD zeker) aan een vaste lijn hangen.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
FiscBiker schreef op maandag 09 mei 2005 @ 15:15:
Volgens mij kun je beter de ifconfig-waardes voor vast ingeven in /et/rc.conf.

Behalve als het echt niet anders kan zou ik een server (FreeBSD zeker) aan een vaste lijn hangen.
Ja, dat zal vast lukken als ik een DHCP server heb, krijg ik vast nog toegang van de router... Maar goed, we werken al aan het probleem, waarschijnlijk gewoon een scriptje dat ff checkt of ip er nog is en zo niet een dhclient request doet...

Cogito Ergo Credo