Toon posts:

Inloggen als administrator onder XP-home

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil in XP-home edition inloggen als administraor, alleen niet in veilige-modus. Ik moet namelijk de installer-service gebruiken, en dat kan niet onder de veilige-modus. Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Je gebruikt het welkomsscherm?
In dat geval, druk 2x op ctrl+alt+delete & je krijgt het "oude" loginschermpje...
Denk dat je er dan zelf wel uitkomt? :)

United we stand, and divided we fall

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
2x ctrl alt del en je kunt inloggen met je Administrator account. Mocht je het wachtwoord niet meer weten, probeer dan gewoon een blank wachtwoord, want meestal wordt er geen wachtwoord ingevuld bij de installatie en dat vergeet men wel is.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Windows XP Home staat het niet toe om als Administrator in normale modus in te loggen, dit kan alleen in veilige modus.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Volgens mij heeft JockyXs inderdaad gelijk, maar kan je niet (werk zelden met XP Home) dit doen:
Start->run->control userpasswords2 en dan een administratoraccount toevoegen voor jezelf?
Of kan dat niet in XP Home?

United we stand, and divided we fall

Verwijderd

Hij kan altijd zoals hij zelf ook al aangeeft inloggen met Administrator onder veilige modus, dan een nieuwe account aanmaken met Administrator rechten en die gebruiken voor wat hij wil doen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit had je door een klein beetje te zoeken makkelijk kunnen bedenken. Hier op GoT is het dan ook de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voordat je je laatste redding hier zoekt. De verschillen tussen home en professional zijn uitgebreid gedocumenteerd. Lees Windows Operating Systems - Policy even door. Ook in Algemene gedragsregels (Netiquette) #pre-got kan je veel nuttige tips vinden over hoe het er hier aan toe gaat. Ik sluit je topic.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.