AVI ext. gewoon af te spelen in een Divx Speler ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92858

Topicstarter
Hallo

Er zijn op de markt DVD spelers die ook het Divx formaat kunnen afspelen ( de zogenaamde Divx spelers ) Ik heb een serie op mijn PC die de formaat extensie .AVI heeft.
Ik wil deze serie dus op mijn DVD speler afspelen, en moet dit dus branden op een CD. Nu is mijn vraag, kan je dit branden op een cd en is het dan gelijk afspeelbaar of niet ? de reden waarom ik dit vraag, is omdat ik nergens info vind hierover. Ik vind zat info over dit, maar dan meer gericht om subs er onder te zetten of te comprimeren naar een DVD formaat. Maar het moet toch gewoon gewoon zo te branden zijn en gelijk af te spelen zijn in je dvd / divx speler ? Avi is eigenlijk ook een soort Divx extensie of niet ?
Ik wil het graag branden met Nero, en de serie bevat audio maar geen subs ( engels gesproken dus ) Is dit te doen met Nero en zo ja, welke optie moet je doen ? of heb je een ander brandtooltje voor nodig ?

Hoop dat jullie me een antwoord kunnen geven op deze vraag

Straydog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143479

avi is een video extensie ja, divx opf xvid is de compressie formaat waarin de avi is gemaakt. avi= divx , divx=avi.

verder heb ik geen kennis van divx players maar lijkt het mij gewoon dat je de avi direct kan branden op dvd en af kan spelen op je divx (avi) player

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 21:39

flexje

got-father

Je kunt bijvoorbeeld de search gebruiken en zoeken op "divx player".
Hierbij een directe link naar een divx player topic (player die ik zelf ook heb gekocht) :
Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)

De bestanden zijn idd direct op cd te branden met eventueel een .srt (met dezelfde bestandsnaam als de .avi) voor de ondertiteling.

[ Voor 54% gewijzigd door flexje op 09-05-2005 10:37 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59

Cyphax

Moderator LNX
Het zal wel een beetje afhangen van de specs van je speler en de film in kwestie. Avi is maar een container. Daar kan een DivX film in zitten, maar kan ook XviD zijn. En het geluid moet er ook nog bij. Ik zou zeker gewoon proberen of het werkt, zet de film op een RW'tje. :)
Maar mocht de film met DivX 5 gemaakt zijn en je speler kan slechts DivX 3.11 ofzo afspelen, dan denk ik dat je pech hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door Cyphax op 09-05-2005 10:38 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bovendien kan niet elke standalone overweg met alle opties die in de laatste Xvid/DivX codecs zitten. Afhankelijk van de chipset moet je opletten met o.a. Qpel en GMC.
Als je hierover meer wil weten doe maar een search op het forum hier.
Zie ook deze nuttige post:
Anoniem: 3671 in "Degelijke MPEG4 Player gezocht"

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 09-05-2005 11:16 ]