Ervaringen diNovo muis/toetsenbord op de iMac.

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-02 18:37

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
Nu heb ik al een tijdje lopen kijken naar die mooie appels en heb nu eindelijk besloten om een iMac te gaan kopen. Hopelijk krijg ik hem deze week.

Ik heb nu voor mijn PC een Logitech diNovo muis/toetsenbord/media pad setje. Heb al een beetje gezocht en uitgevonden dat er geen officiele support (drivers) van Logitech voor dit setje op de Mac. Maar sommige mensen vermelden wel dat het toetsenbord en de muis herkent wordt door de Mac.

Een paar vraagjes van mij kant.
Heef iemand ervaring met dit setje op hun Mac?
Werkt het een beetje over is de eigen Mac toetsenbord/muis beter?
Hoe heb je dit setje aangesloten op je Mac, de Bluetooth hub van Logitech aangesloten op je Mac, of het toetsenbord en muis direct aangesloten via de build-in Bluetooth van de Mac?

Alvast bedankt voor je reakties!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Aangezien Bluetooth wel een redelijk gestandardiseerd protocol is, denk ik dat het geheel goed zal werken met de ingebouwde bluetooth module van Apple. Maar aangezien ik er geen ervaring mee heb, is dit maar een wilde gok.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik heb mijn diNovo een keer zonder het logitech hubje laten zoeken door mijn Powerbook, ging gewoon prima. Denk alleen dat als er geen drivers zijn je niet teveel support moet verwachten op de speciale knoppen die er op zitten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
De speciale knoppen maken me niet zoveel uit. Zo vaak gebruik ik de volume knop niet, en al helemaal niet de "web" knop.
En ik ga ervan uit dat er ook wel een keyboard map progje is voor de Mac?

Wat wel belangrijk is dat de scroll wheel van de muis herkent wordt.
Alvast bedankt voor het laten weten dat het gewoon werkt zonder de hub.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

The_DoubleU schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:38:
De speciale knoppen maken me niet zoveel uit. Zo vaak gebruik ik de volume knop niet, en al helemaal niet de "web" knop.
En ik ga ervan uit dat er ook wel een keyboard map progje is voor de Mac?

Wat wel belangrijk is dat de scroll wheel van de muis herkent wordt.
Alvast bedankt voor het laten weten dat het gewoon werkt zonder de hub.
Ik zal nog wel even kijken of scrollwheel het ook doet.. momentje..

[edit] werkt prima :)

[ Voor 4% gewijzigd door OzBoz op 09-05-2005 18:48 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Volumeknoppen zijn heel handig kan ik je verzekeren, net als de 'eject' knoppen en brightness op het Apple bordje.

Waarom zou je niet het meegeleverde toetsenbord gebruiken ? Typt echt heerlijk, bevat alle belangrijke toetsen en oogt een stuk beter dan elk ander tobo bij een Mac.
Niet om te evangeliseren, maar het is naar mijn ervaring zo.

Wel kan ik idd aanraden er een meerknops muis aan te hangen, da's wel erg handig met Exposé en Dashboard (je hoeft je hand bijna niet meer van je muis te halen).

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• The_DoubleU

The_DoubleU

Tweaker in München

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
OzBoz -> Cool dat de muis en ook de scrollwheel werkt. Dat is eigenlijk punt 1.
Hydraulik-Phunk -> Ik zal misschien wel het toetsenbord van Apple gebruiken, kijk of ik daaraan wennen kan. Het belangrijkste is iig de muis.

Verwijderd

Ik gebruik de DiNovo set op mijn iBook en iMac, m.n. omdat ik het toetsenbord zo heerlijk vind typen. Maar ook de muis werkt hier ook perfect.

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-01 07:28
Hydraulik-Phunk schreef op maandag 09 mei 2005 @ 18:49:
Volumeknoppen zijn heel handig kan ik je verzekeren, net als de 'eject' knoppen en brightness op het Apple bordje.

Waarom zou je niet het meegeleverde toetsenbord gebruiken ? Typt echt heerlijk, bevat alle belangrijke toetsen en oogt een stuk beter dan elk ander tobo bij een Mac.
Niet om te evangeliseren, maar het is naar mijn ervaring zo.

Wel kan ik idd aanraden er een meerknops muis aan te hangen, da's wel erg handig met Exposé en Dashboard (je hoeft je hand bijna niet meer van je muis te halen).
Dat is ook precies de reden dat ik een Apple toetsenbord heb gekocht bij m'n Mac Mini. Ik vond het een beetje kansloos om een Microsoft-toetsenbord te gebruiken bij een Apple :P
Het is wel jammer dat Apple geen fatsoenlijke muizen maakt. Ik heb nu een Logitech MX310. De sotware van Logitech is echter bagger (je kunt je muisknoppen niet eens aan exposé koppelen)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nog sterker ik heb een test gedaan met de Microsoft Blueooth set op een apple en werkt perfect.
Dus als de bekrompen Microsoft werkt zal Logitech het zeker doen. Je cd lade is ook gewoon F12 meen ik.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-02 09:46

Nitai

Live the life you love.

Mijn Microsoft Wireless muisje doet het zelfs beter dan m'n Logitech mx500. Heel raar, maar beide zijn geen bluetooth, dus ik ga hier een beetje offtopic.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 22:57

JaWa

zie hier een icon

vandaag heb ik het ook maar getest. Het werkt idd uitstekend. Ik heb alleen een ander doel en dat is een kvm switch besparen. Mn prim. sys is dus nog steeds een Pc met daaraan de Dinovo set en 2 schermen maar daarnaast wil ik meer van mijn PB gebruiken willen maken. Dit incl de Dinovo set en 1 extern scherm (allebei mn 'Pc' schermen hebben 2 ingangen).

Het probleem zit in het vlotjes switchen. Het is nogal omslachtig om telkens om op 1 vd computers de connectie te verbreken en op de ander weer te gaan pairen en passkey invoeren. Wellicht dat andere dinovo plus mac & pc bezitters hierop een oplossing hebben?

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Martin Sturm schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 10:30:
[...]

Dat is ook precies de reden dat ik een Apple toetsenbord heb gekocht bij m'n Mac Mini. Ik vond het een beetje kansloos om een Microsoft-toetsenbord te gebruiken bij een Apple :P
Het is wel jammer dat Apple geen fatsoenlijke muizen maakt. Ik heb nu een Logitech MX310. De sotware van Logitech is echter bagger (je kunt je muisknoppen niet eens aan exposé koppelen)
Werkt hier perfect hoor met een Logitech muisje.
Onder Expose stel je even de F4 knop in bijvoorbeeld voor het desktop weergeven terwijl dat normaal F9 is en dan stel je onder de Logitech software de F9 toets in onder een bepaalde knop.
Daarna natuurlijk wel weer Expose aanpassen naar F9 :)

Alle proemn in n drek

Pagina: 1