Toon posts:

Hoe kan je simpel spel maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallow mensjes

ik heb een spreek beurt over hoe spellen gemaakt worden en ik kan op google geen info vinden
Ik vroeg me af of jullie me misschien konden helpen.

Het kan gewoon een simpel spelletje zijn maar als jullie weten hoe een groot spel word gemaakt zou ik dat heel erg fijn vinden

Ik weet niet of mijn topic hier goed staat maar alvast bedankt Rishwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RPG Maker kun je simpel spelletjes mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 10:52
Gamedev.net is de site voor game ontwerpers, als je bij het kopje Design Documents kijkt, kan je hele stappenplannen vinden wat je moet doen voor je aan een spel begint te werken, en wat er bij het maken van een spel allemaal komt kijken..

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game Maker

www.gamemaker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gamemaker.nl is idd een goede....heb er zelf voor school een spel mee moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Koop of huur het boek: Gameplay and Design, door Kevin Oxland

Dat gebruiken wij als leidraad om een spel te maken op school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-10 09:25

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ja maar probeer er rekening mee te houden dat je het nu hebt over gamedevelopment. Toen ik 13 was (10 jaar geleden) begon ik met Klik & Play. Later groeide dit uit via The Games Factory/Click & Create tot MultiMedia Fusion. Meer info hierover vind je op http://www.clickteam.com/English/multimedia_fusion.htm
Het is verschrikkelijk simpel om hiermee games te maken. Vooral in de leeftijdscategorie 10-15 is het als eerste aanraking met gamedevelopment heel leuk.
Daarna komt er een graadje hoger in scriptingtalen als Jamagic (ook van clickteam) en Blitz3D.
Ik weet dat mensen destijds toen ik jong was ook niet hadden moeten aankomen met dingen als gamedevelopment boeken. In feite begin ik nu pas 10 jaar later aan coden voor dingen als de Nintendo DS/Gameboy Advanced en in openGL... Denk dat ik destijds door die simpele programma's alles wel beter ben gaan inzien..

Hoop dat je hier wat mee kan RMCvortec, en succes op je spreekbeurt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Behalve dat je topic niet in het juiste forum staat (We doen hier maar weinig aan ontwikkeling), is dit een huiswerkvraag.

Op internet is er vast genoeg te vinden over dit onderwerp, want er zijn een hoop mensen die van jongs af aan iets aan game design willen doen.

Dit topic doe ik dicht :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.