Toon posts:

mp3-dvd speler gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek dvd-spelers die mp3-dvd ondersteunen. Ik gebruik nu Audio dvd Creator maar het duurt mij veels te lang en de kwaliteit wordt ook minder.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-02 10:47

houthakker

Poehé

bijna alle dvd spelers die je tegenwoordig koopt ondersteunen dit wel zo'n beetje. Ik heb zelfs laatst een aristona adv 425 gekocht, werkt prima. Je moet alleen wel ff goed kijken of hij ID3 tags ondersteund.

Specs

Verwijderd

wat bedoel je met die vraag? sinds de intro van dvd kan je al mp3 afspelen volgens mij.

maar je hebt het over Audio dvd Creator. is dta een programma waar je een mp3 dvd mee maakt? wat vind jij het voordeel dan hiervan.

Nero kan toch ook een dvd volgooien met mp3`s? dus waarom een ander programma? kan deze soms hele menu`s maken ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een dvd-speler waarmee ik een dvd vol mp3-tjes kan afspelen, afspelen van een cd-r(w) vol met mp3-tjes doet iedere dvd-speler wel.
Het voordeel van Audio dvd Creator is dat je een dvd kan maken met muziek dat op iedere dvd-speler kan worden afgespeeld, het nadeel is dat de mp3-tjes in het programma worden omgezet naar een ander formaat, dit duur voor 45 uur muziek zo'n 8 uur.
http://www.audio-dvd-creator.com/nl/

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 10:05 ]

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik heb net vorige week bij de Aldi die Medion DVD-recorder gekocht. Tot mijn grote vreugde speelt deze (i.i.t. mijn Toshiba dvdspeler) ook MP3-dvd's prima af. Ook id-tags worden keurig weergegeven... _/-\o_

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de info. :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24
En bijzonder is het niet meer... Mijn Pioneer DV575A pakt ook prima DVD's met mp3's (geen tag ondersteuning, magoed, dat wist ik ook toen ik hem kocht :P).
Zelfs de cheapass Daewoo speler van mijn ouders (Daewoo DQD-2100D zo uit mijn hoofd, kan er naast zitten) speelt dvd's met mp3's af. (Al zou ik je die niet aanraden, die vergeet ook even de eerste 3 sec van iedere track, stopt soms spontaan :P Maargoed dat doet hij met mp3-cd's ook)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik persé dvd-mp3 wil hebben maar dit nooit in de specificaties wordt aangegeven.

• Linchpin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Op http://www.videohelp.com/dvdplayers kun je zoeken op dvd-spelers die dvd-mp3 ondersteunen.

• Vulcan750
XanderH schreef op maandag 09 mei 2005 @ 20:45:
[...]
En bijzonder is het niet meer... Mijn Pioneer DV575A pakt ook prima DVD's met mp3's (geen tag ondersteuning, magoed, dat wist ik ook toen ik hem kocht :P).
Zelfs de cheapass Daewoo speler van mijn ouders (Daewoo DQD-2100D zo uit mijn hoofd, kan er naast zitten) speelt dvd's met mp3's af. (Al zou ik je die niet aanraden, die vergeet ook even de eerste 3 sec van iedere track, stopt soms spontaan :P Maargoed dat doet hij met mp3-cd's ook)
Mp3-dvd echt goed ondersteunen is wel degelijk bijzonder! De meeste dvdspelers doen dat niet goed.
Ook jij geeft eigenlijk zelf met je verhaal aan dat dit niet geweldig gaat (ondanks je bedoeling dat wel zo te doen lijken); Geen id-tags; knap lastig als je een dvd vol mp3 nummers hebt! En niet volledig afspelen of er zelfs mee stoppen is naturlijk ook niet de bedoeling lijkt me... 8)7
Mijn (behoorlijk dure) Toshiba SD520E dvdspeler speelt een mp3dvd ook wel af (zonder id-tags!), maar na verloop van tijd loopt ie vast en is ie het spoor totaal bijster. De Medion MD42183 dvdrecorder geeft keurig de albums weer en alle id info die er is. (album, genre, song, ect..)
Halfbakken ondersteuning = geen ondersteuning! |:(

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Xander
Vulcan750 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:26:
Mp3-dvd echt goed ondersteunen is wel degelijk bijzonder! De meeste dvdspelers doen dat niet goed.
Ook jij geeft eigenlijk zelf met je verhaal aan dat dit niet geweldig gaat (ondanks je bedoeling dat wel zo te doen lijken); Geen id-tags; knap lastig als je een dvd vol mp3 nummers hebt! En niet volledig afspelen of er zelfs mee stoppen is naturlijk ook niet de bedoeling lijkt me... 8)7
Uh, die Daewoo is dan ook al een behoorlijk oude eerste generatie DVD-speler, en ja, ik geef aan dat die niet geweldig is, probeer ik niet anders te doen lijken.
MP3-DVD support op mijn pioneer is prima hoor :? Hij pakt gewoon alle mp3's, met alle bitrates, klinkt haast beter dan winamp, wat wil je nog meer ?? Ok, hij heeft geen ID3 support, maar dat wil niet zeggen dat hij MP3-DVD's slecht support ofzo hoor! Hij heeft ook geen ID3 support bij cd's met mp3's ofzo 8)7 Dat staat ook letterlijk in de specs.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dit is inderdaad een van de ergernissen aan mijn huidige dvdspeler (H/K DVD30)... Het ding speelt wel mp3cd's, maar geen mp3dvd's... Ik snap dat echt niet...

• Vulcan750
XanderH schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:32:
[...]

Uh, die Daewoo is dan ook al een behoorlijk oude eerste generatie DVD-speler, en ja, ik geef aan dat die niet geweldig is, probeer ik niet anders te doen lijken.
MP3-DVD support op mijn pioneer is prima hoor :? Hij pakt gewoon alle mp3's, met alle bitrates, klinkt haast beter dan winamp, wat wil je nog meer ?? Ok, hij heeft geen ID3 support, maar dat wil niet zeggen dat hij MP3-DVD's slecht support ofzo hoor! Hij heeft ook geen ID3 support bij cd's met mp3's ofzo 8)7 Dat staat ook letterlijk in de specs.
Het blijft mijninziens toch wel lastig manoevreren door pakweg 40/50 albums zonder fatsoenlijke id-tags. Daarom noem ik de ondersteuning ondermaats. Oké, dat je Pioneer wel MP3-dvd's foutloos afspeelt is op zich al bijzonder... Maar gezien de vraag van de topicstarter lijkt mij jouw Pioneer niet de ideale oplossing... (niet verkeerd bedoelt!) :)

• Xander
Vulcan750 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:22:
[...]

Het blijft mijninziens toch wel lastig manoevreren door pakweg 40/50 albums zonder fatsoenlijke id-tags. Daarom noem ik de ondersteuning ondermaats. Oké, dat je Pioneer wel MP3-dvd's foutloos afspeelt is op zich al bijzonder... Maar gezien de vraag van de topicstarter lijkt mij jouw Pioneer niet de ideale oplossing... (niet verkeerd bedoelt!) :)
Tsja, dan hebben we een meningsverschil. :P
Als ik de TS even mag citeren: "Ik zoek een dvd-speler waarmee ik een dvd vol mp3-tjes kan afspelen, afspelen van een cd-r(w) vol met mp3-tjes doet iedere dvd-speler wel."
En cd-r(w)'s met mp3's afspelen doen ze idd! De meeste ook zonder ID3 tags... De TS wilde ditzelfde alleen met DVD's, en ja, dat doet mijn Pioneer :P
Dat er betere spelers zijn voor mp3 ontken ik niet hoor, maar ik heb nergens gelezen dat de TS ID3 tags wil. En ik red me ook best met de filename van een nummer eigenlijk ;)

• Vulcan750
XanderH schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:25:
[...]
Tsja, dan hebben we een meningsverschil. :P
Als ik de TS even mag citeren: "Ik zoek een dvd-speler waarmee ik een dvd vol mp3-tjes kan afspelen, afspelen van een cd-r(w) vol met mp3-tjes doet iedere dvd-speler wel."
En cd-r(w)'s met mp3's afspelen doen ze idd! De meeste ook zonder ID3 tags... De TS wilde ditzelfde alleen met DVD's, en ja, dat doet mijn Pioneer :P
Dat er betere spelers zijn voor mp3 ontken ik niet hoor, maar ik heb nergens gelezen dat de TS ID3 tags wil. En ik red me ook best met de filename van een nummer eigenlijk ;)
Het is geen geval van meningsverschil. Maar als IK een topic zou openen omdat ik een dvdspeler wilde die mp3-dvd's kan afspelen omdat ik dat belangrijk zou vinden, zou ik erop uit zijn naar een goede, comfortabele oplossing. En gezien het grote aantal albums/nummers op een Mp3-dvd vind ik id-tags geen overbodige luxe. Bij een usb-mp3speler boeit id-tag bij 128Mb niet zo erg, maar bij 1 Gb ofzo wordt het toch wel lastig (kijk bijv. naar Ipod shuffle...)
Als de topicstarter jouw dvdspeler een goede keuze vind, vind ik dat prima. De Pioneer zal best een goede speler zijn, maar eentje die id-tags kan weergeven is wel zo prettig. Dat is toch geen meningsverschil? :? Het is aan de topicstarter wat hij wil....

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
Lite-On LVD2001 kan het volgens mij wel... ondersteund ook ID3tags en zelfs OGG Vorbis na firmware upgrade....
pricewatch: Lite-On LVD2001

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ach neem gewoon een dvd met mp3 mee en ga het lekker testen in de winkel
lijkt me het makkelijkst

Iperf

Pagina: 1