Wireless router geen connectie met encryptie.

Pagina: 1
Acties:

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 17:22
Hey,

Mijn router (http://www.giga-byte.com/...oadbandRouter_GN-B41G.htm) heeft een probleem met het draadloze gedeelte. Als de notebook verbinding met de router probeert te maken terwijl er een wep-key is (64 of 128 bit) kan de notebook met geen mogelijkheid connecten. Er blijft maar staan "Verbinding maken met ****".

Als ik de wep-key functie uitzet, en het dus een onbeveiligde verbindig is, dan werkt het connecten prima.

Wat zou hier het probleem van kunnen zijn?

Grtz,
Magnoon

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:43

Reptile209

- gers -

En wat gebeurt er als je WEP aanzet, maar je notebook handmatig een IP toewijst?
Vul je de WEP-key zelf in, of laat je dat door de router doen (automatisch verkrijgen)? Wissel eens om, kijken of dat helpt. Staat er nog iets als MAC-filtering aan (en wellicht verkeerd geconfigd)?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Wat voor OS hebben we het over, maak je gebruik van de passphrase-functie van je router en vul je het passphrase in in de wireless-software van WinXP (gaat _niet_ werken)? Of vul je zoals het hoort de WEP-key in hex in?

Of maak je gebruik van de software van de kaart zelf? Om kort te zijn, je moet meer vertellen wat je al gedaan hebt :)

• Magnoon
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 17:22
Ik heb al geprobeert de modem te restoren naar de orginele fabrieksstaat, en ik maak gebruik van de standaard windows applicatie om naar het draadloze netwerk te verbinden. Ik ben op het moment niet thuis dus ik kan niet alle opties nalopen nu. En zelf een ip toewijzen, al zou dat werken, het moet ook zonder dat werken.. ?

Verwijderd

Magnoon schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:06:
Ik heb al geprobeert de modem te restoren naar de orginele fabrieksstaat, en ik maak gebruik van de standaard windows applicatie om naar het draadloze netwerk te verbinden. Ik ben op het moment niet thuis dus ik kan niet alle opties nalopen nu. En zelf een ip toewijzen, al zou dat werken, het moet ook zonder dat werken.. ?
Ja het opbouwen van de verbinding geschiedt voor het toewijzen van ip's. Dus wanneer dat niet goed gaat, is het opbouwen van ipverbindingen per definitie gewoon nutteloos :)

Je moet eerst zorgen dat hij uberhaupt connect naar het accesspoint voordat je verder wat kan gaan proberen :)