Goede 8 poorts router gezocht!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 09:01
Kan iemand me helpen? Ik zoek een goede vervanging voor onze huidige router op de zaak. We hebben een klein netwerk van 7pc's waarvan er 1 via VPN verbinding maakt vanaf onze andere lokatie. Onze huidige router van sitecom (4 poorts) loopt regelmatig vast, was ook een cheap ding.

Iemand suggesties?

Verwijderd

Op de zaak een sitecom neerzetten? Die rommel wil ik thuis niet eens gebruiken, laat staan op een zaak. Ga gewoon eens naar fatsoenlijke hardware kijken in plaats van prutspul

Maar op de "informatie" die je nu geeft kan natuurlijk geen kip een advies op baseren ;)

• -TheNose-
hey sitecom was een noodoplossing ja! ;)
Ik werk in een fysiotherapiepraktijk, waar we in elke behandelkamer + balie een pc hebben staan. Bij de balie staat ook de server, dit zijn dus 6 pc's totaal (4 behandelkamers+balie+server). Vanaf onze andere lokatie wordt er dmv een vpn verbinding een connectie gemaakt met de server, de vpn verbinding loopt over een adsl lijn. Werkt allemaal prima, al moeten we dus regelmatig de router resetten omdat de verbinding naar buiten toe dan gewoon dood is.

Het verkeer wat belangrijk is is dus de vpn verbinding en internet vanaf elke werkplek.
We draaien op de praktijk een windowsbased agendaprogramma...wat voor informatie willen jullie nog meer hebben?

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-04 21:45

bakkerl

Let there be light.

En dan zoek je een router.....
Een goede router met 8 poortjes is duur. Dus daar wil je dan echt niet naar kijken.
Maar dat je een 'router' zoekt komt omdat de gemiddelde huis gebruik die dingen waar een router EN switch in apparaat voor de adsl maar een router noemt. In werkelijkheid zijn het dus 2 verschillende apparaten.

Ik denk dat het voor jou dus beter is om voor een goede router te kijken (iets met maat 2 poortjes is echt voldoende om je adsl en netwerk te verbinden). MET DAARBIJ een goede 16 poort switch.

Desnoods een linuxdoosje die voor je routeert met daarbij een klein switchje.

[ Voor 9% gewijzigd door bakkerl op 09-05-2005 08:57 . Reden: linux regel erbij ]

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:49
Kijken naar een wat betere router, en eventueel een switch erbij gooien :)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 10:33

Neus

www.zenaconsult.com

Wat dacht je van een behoorlijke 8 poort switch met daarachter een ADSL router? Zo ben je ook niet meer afhankelijk van een alles-in-1 product.

Weet je ook waarom de router elke keer hangt? Meestal is het zo omdat bijvoorrbeeld een virus de router 'blokkeerd' door zo veel mogelijk connecties naar het internet open te zetten waardoor de router het niet meer aankan (komt ook bij de duurdere routers/firewalls voor).
Just my 2 cents...

[ Voor 3% gewijzigd door Neus op 09-05-2005 08:57 ]

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:01
Alcatel routers staan bekend om hun stabiliteit en mogelijkheden. Daarnaast kosten ze geen drol. Echter zijn ze er volgens mij alleen in 4-poorts uitvoering, 8-poorts routers zijn er wel maar zijn niet echt mainstream. Ik zou gewoon voor een 8 of 16 poorts switchje gaan voor erbij. Sluit vervolgens alle pc's op de switch aan en 1 kabel tussen switch en router voor optimale bandbreedte tussen je werkstations.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• -TheNose-
borgdavile schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:00:
Alcatel routers staan bekend om hun stabiliteit en mogelijkheden. Daarnaast kosten ze geen drol. Echter zijn ze er volgens mij alleen in 4-poorts uitvoering, 8-poorts routers zijn er wel maar zijn niet echt mainstream. Ik zou gewoon voor een 8 of 16 poorts switchje gaan voor erbij. Sluit vervolgens alle pc's op de switch aan en 1 kabel tussen switch en router voor optimale bandbreedte tussen je werkstations.
Ja en zo heb ik hem dus al aangesloten, via een goede betrouwbare 8poorts-switch...die is echt van goede kwaliteit doet al jaren trouwe dienst. Dus moet er alleen nog een router tussen, iemand suggesties?

Verwijderd

MiniMan schreef op maandag 09 mei 2005 @ 08:56:
Wat dacht je van een behoorlijke 8 poort switch met daarachter een ADSL router? Zo ben je ook niet meer afhankelijk van een alles-in-1 product.

Weet je ook waarom de router elke keer hangt? Meestal is het zo omdat bijvoorrbeeld een virus de router 'blokkeerd' door zo veel mogelijk connecties naar het internet open te zetten waardoor de router het niet meer aankan (komt ook bij de duurdere routers/firewalls voor).
Just my 2 cents...
Mja, maar we zitten hier nu te gokken op basis van veel te weinig informatie wat er nodig zou kunnen zijn. Als het simpel moet, maar toch veel mogelijkheden moet hebben gebruik dan bijvoorbeeld m0n0wall

Maar wat wil je nou precies? Beetje internetten, en een VPN-connectie opbouwen? Dan voldoet zo ongeveer elk software / hardware omgeving prima. Je geeft totaal geen eisen van wat je nou precies wil...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 09:06 ]

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
SMC Barricade is een heele goeie keus en redelijk goedkoop.

Ik heb m zelf ook draaien.

http://www.smc.com/index...._NLD&cid=6&scid=&pid=1149
http://www.smc.com/index....N_NLD&cid=1&scid=&pid=974

Er staat een data server op de router die alle computers (7 stuks) in het netwerk voorziet van data. Films streamen terwijl je een paar proggies installeert gaat prima.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:52

lier

MikroTik nerd

-CKY2K- schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:03:
[...]

Ja en zo heb ik hem dus al aangesloten, via een goede betrouwbare 8poorts-switch...die is echt van goede kwaliteit doet al jaren trouwe dienst. Dus moet er alleen nog een router tussen, iemand suggesties?
Welk modem heb je en levert deze niet voldoende routeermogelijkheden.
Uit jouw verhaal lijkt net of je de configuratie al hebt, maar dat je het alleen nog goed moet instellen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• -TheNose-
Is een zyxel prestige 600 series (die je bij demon internet krijgt). Ik wil dus gewoon wat ik hierboven al zei, alleen loopt die klote sitecom steeds vast, dus vraag ik aan jullie of jullie met een ander merk bijv betere ervaringen hebben...that's all! Het hoeft dus ook geen topprestaties te leveren, maar hij moet het gewoon doen! (en meteen de boze buitenwereld ook buitenhouden! ;) )

Verwijderd

-CKY2K- schreef op maandag 09 mei 2005 @ 09:21:
Is een zyxel prestige 600 series (die je bij demon internet krijgt). Ik wil dus gewoon wat ik hierboven al zei, alleen loopt die klote sitecom steeds vast, dus vraag ik aan jullie of jullie met een ander merk bijv betere ervaringen hebben...that's all! Het hoeft dus ook geen topprestaties te leveren, maar hij moet het gewoon doen! (en meteen de boze buitenwereld ook buitenhouden! ;) )
Zeg nou eens wat je eisen precies zijn, op basis van je posts voldoet 99% van de producten die op de markt is wel :) Throughput, concurrency, etc, wat verwacht je van het product.

Anders wordt het een heel nutteloos opsom topic ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 09:29 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, hier is zat over te vinden lijkt mij.
NT is hier iig niet de goede plaats voor.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.