Toon posts:

Help! Ik weet het niet meer!

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik zou heel erg graag een beroep doen op jullie kennis.

Momenteel bezit ik een pc (pentium 4 2,0 ghz, 512 geheugen etc..)

Doordat ik veel onderweg ben tussen mijn kamer, ouders en op school wil ik overstappen op een notebook. Ik wil dus overstappen. en zoals iedereen wil ik graag het beste voor zo min mogelijk geld.
Na het internet af te struinen, folders doorgelezen te hebben en me nog verder te hebben verdiept ben ik nu op een punt waar ik het niet meer weet. Ik zal mijn vragen even concreet maken:

1. Welk notebook kan mijn huidige pc goed vervangen (beste qua prijs/kwaliteitsverhouding).
2. Welk merk bevelen jullie aan qua duurzaamheid? Of welk model?
3. Waar moet ik verder nog op letten bij het maken van mijn keuze?
4. Wat is het verschil in snelheid met een Pentium M 1,6 ghz en een pentium 4 3,2 ghz? Wat is het belangrijkste verschil tussen deze processoren? Snelheid? zuinigheid??

Ik wil graag een notebook kopen dat in ieder geval mijn huidige pc goed kan vervangen. Daar zijn er erg veel van. Ik wil wel minimaal een notebook van 3 ghz. want mijn huidige pc is al wel ruim 2 jaar oud en ik wil niet volgend jaar weer een nieuwe kopen als jullie begrijpen wat ik bedoel ;)

De dingen die ik erop doe:

-mailen/tekstverwerken etc.
-downloaden (staat vaak aan)
-gebruiken met (extra) USB harddisk
-cd's branden (dvd is niet noodzakelijk)
-muziek draaien en bewerken
-video bewerken (soms voor school)
-gebruiken op draadloze netwerken (dus met een draadloze netwerkkaart)

Gewoon een stabiel systeem wat mijn huidige systeem vervangt, maar dan mobieler.

Ik dank jullie alvast heel erg voor jullie adviezen. Ook een enkel tipje is van harte welkom.
Direct mailen kun je doen op: ferry@ferryhageraats.nl of anders gewoon een reply op dit forum.

Mijn dank is groot!

Groetjes,

Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Beste Ferry, welkom op GoT. :)

Hier op GoT verwachten we van je dat je veel zelfonderzoek doet. Een van de punten waar je zeker moet kijken, is de FAQ. In de faq van dit subforum kan je erg veel informatie vinden over het Centrino platform en de bijhorende Pentium-M processor. Hier kan je ook meer lezen over de verschillen met de standaard Pentium4 processors.

Welke laptop jou systeem het best kan vervangen, kan je eigenlijk zelf het best antwoorden. In CSL zijn vele ervaringen-topics te vinden mbt verschillende populaire laptops. Hieruit kan je een keuze maken. De volgende vragen zijn ook zelf te beantwoorden, als je gebruik maakt van de searchengine.

Als laatst wil ik je er nog even op wijzen dat we hier op GoT nog wat regels hebben m.b.t. topictitels en het groeten in posts. Ik denk dat je de huisregels nog eens moet doornemen. :)

Dit topic is gesloten.