Toon posts:

[XP] loopt vast tijdens installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na installatie van een nieuwe driver wilde mijn PC niet meer opstarten. Dan maar op de harde manier .... stekker eruit. Vervolgens wilde ik opstarten maar dit ging niet meer :? , geen keuze opties als veilige modus etc, XP bleef hangen in het opstartscherm. Omdat ik toch al een tijd alles opnieuw wilde installeren heb ik de boel dan meer meteen geformatteerd. Toen begonnen de problemen pas echt.

Ik leg mijn XP cd in de CD-Rom speler en wil netjes de setup starten ... hij start op, begint installatie en halverwege loopt ie weer vast, om precies te zijn bij het windows XP scherm nadat alle bestanden geladen zijn.

Daarna heb een Windows 98 geinstalleerd. Dit werkte tot op zekere hoogte want 98 schijnt problemen te hebben boven de 2,1Ghz. Een update naar XP zou gemakkelijk moeten gaan .... dacht ik. Ook hier het zelfde probleem.

Nu ben ik al twee weken aan het klooien met Fdisk, win98 bootdisks, partities aanmaken etc maar ik krijg het kl#te ding maar niet aan de praat !!!!!! :(

HELP !!!! Ik snap er geen bal meer van en wil gewoon XP erop.

Alvast bedankt voor het meedenken......

Machine:
PB Ixtreme Duo 5801, 2,8Ghz P4, 512MB, Maxtor 160Gb (M), Seagate 160Gb (S)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 01:18 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Heb je je geheugen al getest?
Een vastlopende installatie doet mij namelijk aan kapot geheugen denken.

Maak eens een test diskette met memtest erop http://www.memtest86.com en gebruik die diskette om mee te booten.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen heb ik inmiddels getest op de voorgestelde manier .... test is geslaagd en er worden geen errors gemeld. :/

Verwijderd

Het moet toch echt aan je hardware liggen. heb je het op je beide harde schijven al geprobeerd te installeren? Test je maxtor eens met powermax anders? Of test je western digital met data lifeguard, desnoods in een andere computer?
/edit: probeer het anders daarna met andere voeding, andere cd-romspeler, andere xp-cd, andere harde schijf... als je niet weet waar het aan ligt moet je gewoon oorzaken gaan uitsluiten door onderdelen te wisselen. Als je eenmaal die kast hebt opengeschroefd en je hebt een reserve-pc gaat dat snel zat. Ik ben niet echt een expert maar zo lukt het mij om uit te zoeken wat er stuk is ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 02:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die Seagate blijf ik lekker vanaf aangezien al mijn data daarop staat .... (heb eerder ervaren dat alles op 1 schijf niet ideaal is :X )

CDrom speler is het ook niet .... ik kan alle bestanden netjes naar mijn schijf copieren om vervolgens vanaf de HD de installatie te starten.

Ik heb een andere schijf erin gehad maar die vertoonde precies het zelfde probleem ... nl XP wil halverwege gewoon niet meer doorgaan met de installatie.

Aangezien er 98 heeft gedraaid ... niet soepel oke, maar het werkte, ga ik er vanuit dat mijn voeding ook in orde is.

Heb XP prof en Home geprobeerd en beiden hebben het zelfde probleem.

Mijn gevoel zegt me dat het ergens in de Bios zit, hen geen idee waarom en heb hier ook totaal geen verstand van maar heb bijna alles al geprobeerd |:(

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Heb je een Geforce 2 MX? Dan bios (daarvan) updaten, of tijdelijk een andere kaart erin, of een SP1- of SP2-Windows-installatie-CD gebruiken.

Edit: Hmm, met zo'n computer heb je natuurlijk geen GeForce 2 MX he 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Kuhlie op 09-05-2005 02:43 . Reden: (daarvan) toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen Geforce in ieder geval ...

Heb SP1 en SP2 wel staan op een andere PC maar wat kan ik hier dan mee ?! :|

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Klinkt als HD stuk...... gaat altijd redelijk goed, behalve als je installaties doet van software, drivers of wat dan ook.

Een nieuwe installatie van XP kan helemaal goed gaan.... alleen bij de eerste keer booten en daarna inloggen kun je problemen gaan verwachten....... zeker als je je drivers gaat installeren enzo.

Ook eens gehad met een HD, lastig om achter te komen.

Gooi er maar een check overheen.... die ziet overigens niet altijd de fout !

[ Voor 10% gewijzigd door BacardiBreezer op 09-05-2005 02:50 ]

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb diverse checks al uitgevoerd zoals chkdsk en dat soort grappen. Ook voor partitioneren gaat ie de integriteit van de HD checken .... ook allemaal ok. Hij "ziet" de hele schijf (160Gb) En 98 heeft gedraaid. Ik denk dat de HD in orde is en dat het probleem ergens anders ligt. Probleem is; ik weet niet waar !

Sjit ... alweer 03:00; morgen ben ik er weer .... :Z

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 03:00 ]

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 02:59:
Heb diverse checks al uitgevoerd zoals chkdsk en dat soort grappen. Ook voor partitioneren gaat ie de integriteit van de HD checken .... ook allemaal ok. Hij "ziet" de hele schijf (160Gb) En 98 heeft gedraaid. Ik denk dat de HD in orde is en dat het probleem ergens anders ligt. Probleem is; ik weet niet waar !

Sjit ... alweer 03:00; morgen ben ik er weer .... :Z
\

Je moet even een disktooltje pakken van je fabrikant. Die schijfchecks van installatie komt ie altijd wel doorheen......

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Even een update:

Inmiddels heb ik alle diagnostische toetsen van Maxtor doorlopen en mijn HD blijkt in orde te zijn. Om het eventuele probleem met geheugen op te lossen heb ik er voor de zekerheid maar nieuw 512 geheugen ingeprikt.

Problemen zijn nog niet weg. Kan nog steeds niet XP installeren Prof. Home. maakt niet uit, werkt allebei niet. Nadat alle bestanden voor de setup zijn geladen krijg ik weer netjes een zwart scherm met een knipperen de cursor.....

Help !

Verwijderd

He Rene

Je bent niet de enige die dit probleem heeft.
Ik heb net zoals jij alles nagelopen en zelfs een nieuwe hdd er in gestopt(WD200).
Maar dit mocht bij mij ook niet baten.

Voordat dit bij mij gebeurde liep hij wel steeds vast toen windows xp er nog gewoon opstond.

Systeem setup:

cpu AMD 1900
Moederbord ASUS A7V266
Geheugen Corsair 512 DDR
Dvdrom ASUS

Verwijderd

Topicstarter
Update nr 2

Heb het inmiddels helemaal gehad met dat kl#te ding en heb em weggebracht. Eerste indruk van de winkel; Mobo stuk. Dit nadat ze mij een VGA kaart mee hadden gegeven om uit te sluiten dat het hieraan lag.
Hmzz beetje balen maar oke, straks doet ie het weer !! Thnx voor julie hulp.

Rene
Pagina: 1