Tools voor ArchiMate

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Goodielover
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 11:34

Goodielover

Only The Best is Good Enough.

Topicstarter
Zijn er hier mensen die ervaring hebben in het gebruik van tools die de methodiek ArchiMate ondersteunen.
Ik heb een demo gezien van de tool BiZZdesign Architect en was daarvan onder de indruk.
Andere tools ken is nog niet, iemand van jullie.....?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waar was je precies van onder de indruk? Misschien kun je uitleggen wat er zo bijzonder is aan ArchiMate; ik heb er namelijk nog nooit van gehoord :) Als je het wat beter omschrijft zijn alternatieven waarschijnlijk eenvoudiger te vinden :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
ArchiMate is een methode om business en IT architecturen met elkaar in verband te brengen.
(zie Telematica Instituut)
Het is de eerste methode die dit ook goed theoretisch onderbouwd mogelijk maakt.
De tool die ik heb gezien is van BiZZdesign (www.bizzdesign.nl)

[ Voor 14% gewijzigd door Goodielover op 12-05-2005 21:17 ]

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Zijn er überhaubt hier mensen die zich met architectuur binnen ICT bezighouden. en dan bedoel ik niet:
"hoe zet ik ik slim een applicatie in elkaar",
maar:
"hoe beheers ik het applicatielandschap binnen een grote organisatie en zit ik een verantwoord migratie traject uit voor een organisatie, met welke relevantie nieuwe ontwikkelingen binnen ICT moet we rekening houden om de ICT van het bedrijf in lijn te houden met hun strategie".

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 17:10
Goodielover schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:22:
Zijn er überhaubt hier mensen die zich met architectuur binnen ICT bezighouden. en dan bedoel ik niet:
"hoe zet ik ik slim een applicatie in elkaar",
maar:
"hoe beheers ik het applicatielandschap binnen een grote organisatie en zit ik een verantwoord migratie traject uit voor een organisatie, met welke relevantie nieuwe ontwikkelingen binnen ICT moet we rekening houden om de ICT van het bedrijf in lijn te houden met hun strategie".
Jeps, ik ben toevallig aan het afstuderen binnen BiZZdesign, en hou me ook o.a. bezig met Enterprise Architectures. Ik vind BiZZdesign Architect ook een fijne tool om mee te werken (misschien niet echt een objectieve mening 8) ). Ik heb wel een artikel liggen met daarin vergelijking van wat tools. Ik zal dat van de week er even bijpakken.

• Goodielover

Goodielover

Topicstarter
Zou je een link kunnen geven naar het artikel.
Aangezien ik midden in de pakketselectie zit zou het mij enorm helpen.
en mogelijk andere mensen ook.
Pagina: 1