Toon posts:

FTP error 550, interne pc kwestie?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken kan ik geen bestanden meer uploaden en verwijderen van de chello homepage. Ik krijg hierbij telkens error 550 Permission denied.
Na diverse malen contact met de chello helpdesk zeggen zij:

"Error 550 betreft altijd een interne pc kwestie, waarbij door ons niet aan te geven is waar de oorzaak precies zal liggen"

Klopt dit of wordt ik afgescheept met zomaar een bericht?

Vanaf mijn werk heb ik immers hetzelfde probleem en van daaruit kan ik wel naar andere website gaan en gegevens uploaden en verwijderen.

Ligt het probleem wel bij mijn pc of toch bij chello?

De windows firewall heb ik aanstaan, maar ook als die uitgeschakeld is wil het niet lukken :'(

Verwijderd

Je zal de gebruikersrechten van die bestanden óp de server moeten bekijken, ben jij de eigenaar ja of nee en heb je al dan niet schrijfrechten :)

Ik durf voor 95% te stellen dat het aan Chello ligt, mits je de rechten niet zelf vernaggelt.

Verwijderd

bij flash fxp staan de rechten achter de map vermeld zou je zo ff kunnen kijken, als dit in orde is. Is chello de boosdoener

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Als ik dat zo lees, lijkt het erop dacht chello jouw write en delete rechten heeft verwijderd :?. 550 ligt aan de server en dat ben jij niet. Of is het zo dat je bij chello meerdere inlogaccounts krijgt en dat je onder een verkeerde naam bent ingelogd? 8)7

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Verwijderd

Topicstarter
Bij bijna alle bestanden staat bij de attributen -rw-r--r--

Ik kan bij properties deze gegevens wel veranderen, maar ze worden niet overgenomen.

Ik grbuik trouwens WS-FTP Proffesional

Als ik bestanden zou kunnen uploaden zou ik daar toch ook over de rechten moeten beschikken?
Het uploaden wil echter niet...

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn alleen meerdere inlogaccounts voor de email.

Er is maar één homepage waarmee ik met het hoofdinlogaccount kan inloggen.

Dat inloggen gaat ook goed, want ik kan alle files zien die er op de site staan. Alleen uploaden en verwijderen gaat niet. Downloaden lukt overigens wel

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

r0b

[google=ftp error 550]

Tweede link:
http://support.ipswitch.com/kb/WS-20000817-DM02.htm
Question/Problem: I keep receiving an error message: "550 permission denied or 550 access denied". What does this mean?

Answer/Solution: The 550 error is a message from the server stating that the account you have currently logged in as does not have permission to perform the action you are attempting. You may be trying to upload to the wrong directory or trying to delete a file.

Here is an example of when someone would receive this message:

John logs into ftp.ipswitch.com and goes to the directory /Ipswitch/Product_Downloads
In this directory John sees a list of files for users to download. If John selects a file from his local system and tries to upload it to this directory he will receive the 550 permission denied message because he does not have rights to upload to this directory. John has read and list permissions only. In order to upload John needs write permission. He could contact the system administrator to ask for write permission on the server.
Chello bellen dus.
De FTP admin daar moet even je useraccount chown'en aan je userdir, en dan werkt het weer. :)

[ Voor 8% gewijzigd door r0b op 08-05-2005 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja

De chello medewerkers hebben dé oplossing gevonden!

Ik citeer:

"Het zou kunnen zijn dat de bestanden die u probeerd te verwijderen een "spatie" in de naam van het bestand hebben. Deze bestanden moet u eerst van een naam voorzien zonder spatie's in de naam en dan zou u deze bestanden gewoon kunnen verwijderen, uploaden of downloaden."

|:(

Wat moet je hier nou mee? 8)7

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

r0b

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 21:11:
Ja ja

De chello medewerkers hebben dé oplossing gevonden!

Ik citeer:

"Het zou kunnen zijn dat de bestanden die u probeerd te verwijderen een "spatie" in de naam van het bestand hebben. Deze bestanden moet u eerst van een naam voorzien zonder spatie's in de naam en dan zou u deze bestanden gewoon kunnen verwijderen, uploaden of downloaden."

|:(

Wat moet je hier nou mee? 8)7
:'(

Volhouden en zorgen dat je de 2e lijn te spreken krijgt.
En je pc aanhouden terwijl je met ze belt, zodat je de 'oplossingen' direct kan proberen.

Chello: "Het zou kunnen zijn dat de bestanden die u probeerd te verwijderen een "spatie" in de naam van het bestand hebben. Deze bestanden moet u eerst van een naam voorzien zonder spatie's in de naam en dan zou u deze bestanden gewoon kunnen verwijderen, uploaden of downloaden."

Jij: "Geprobeerd. Werkt niet."

Chello: *zoekt andere oplossing, en indien dit niet gevonden kan worden: verbind je door met 2e lijn*

[ Voor 34% gewijzigd door r0b op 10-05-2005 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is nu opdracht gegeven om het FTP account op te schonen.

Het is dus hopen dat het daarna wel werkt... :O

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, sorry maar dit is toch echt een gevalletje Chello.
Verder lijkt me dat je met 2 tellen zelf googlen dit ook wel had kunnen vinden om Chello de oren te kunnen wassen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.