Nooooit van gehoord. Als je een goede IDE cdrom wilt kun je ook gewoon een AOpen nemen.
Nu duur en lezen alles (mijn 48x tenminste wel). DAE op 8x.
Nu duur en lezen alles (mijn 48x tenminste wel). DAE op 8x.
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik heb gehoord dat ze errug hoge DAE hebben (25x of meer), de kwaliteit hiervan weet ik niet en ik weet ook niet hoe ze verder presteren.
Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me
die afreey is echt een perfect ding. (heb hem zelf ook). Inderdaad, DAE met soms wel 30 speed, en goeie kwaliteit hoor. (gewoon net zo goed als anderen)
Ook met data doet hij het wel goed, maar daar heb ik nooit ech tnaar gekeken. Ik kon er in ieder geval alles on the fly mee kopieren naar m'n 6 speed fikker. Maar toch is m'n huidige plex40 wel ietsje betrouwbaarder, maar daar betaal je ook flink voor.
Als ik moest kiezen tussen afreey en aopen dan wist ik zeker wel dat het een afreey werd
Ook met data doet hij het wel goed, maar daar heb ik nooit ech tnaar gekeken. Ik kon er in ieder geval alles on the fly mee kopieren naar m'n 6 speed fikker. Maar toch is m'n huidige plex40 wel ietsje betrouwbaarder, maar daar betaal je ook flink voor.
Als ik moest kiezen tussen afreey en aopen dan wist ik zeker wel dat het een afreey werd
Verwijderd
Afreey is zeker aan te raden, heb al jaren een Afreey cd-rom speler en sinds anderhalf jaar ook een Afreey DVD en heb geen klachten, werkt perfect!!!!
En niet te duur!!
En niet te duur!!
Ondanks het feit dat het niet zo bekend is is AFreey een uitstekende CD-ROM. Leest bijna alles perfect. Als ie niet perfect leest leest ie het niet.. (is op zich wel goed vind ik, want ik wil nl. niet dat ie iets leest zoals het er niet staat)
Er zijn verschillende firmwares die niet flashable zijn. Je moet er zeker van zijn dat je firmware 11 of hoger hebt. Tussen 11 en 33 is DAE rond de 30X (gem) na 33 is het rond de 22X.
Een zeer snelle best wel stille drive.. Een aanrader... Bouw het zelf ook regelmatig in systemen en zijn niet teruggeweest.
AOPEN 40X heb ik al 2 van moeten ruilen..
Er zijn verschillende firmwares die niet flashable zijn. Je moet er zeker van zijn dat je firmware 11 of hoger hebt. Tussen 11 en 33 is DAE rond de 30X (gem) na 33 is het rond de 22X.
Een zeer snelle best wel stille drive.. Een aanrader... Bouw het zelf ook regelmatig in systemen en zijn niet teruggeweest.
AOPEN 40X heb ik al 2 van moeten ruilen..
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
Oh.. en kijk hier nog eens:
http://come.to/cdspeed
http://come.to/cdspeed
F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.
ik heb toch maar een UltraPlex 40max gekocht...
wel een ribje uit mijn lijf... maar ja...
wel een ribje uit mijn lijf... maar ja...
ja, plextor is wel beter natuurlijk, maar deze afreey is zeer mooi als je een leuk cd-rommetje nodig hebt, bijvoorbeeld bij je ide fikker.
Ik heb em de afreey 50x firmware 41.
Grabbed audio aan het begin van de cd met 16x, 32x aan het eind. Ik ben nog geen cd tegengekomen die ie niet leest. cpu belasting errug laag!! Zeker een aanrader. Wel even opletten op de firmware want er zit verschil in.
Grabbed audio aan het begin van de cd met 16x, 32x aan het eind. Ik ben nog geen cd tegengekomen die ie niet leest. cpu belasting errug laag!! Zeker een aanrader. Wel even opletten op de firmware want er zit verschil in.
Verwijderd
En what about the 56 speed versie. die beter en de 2 tientjes erbij waard of niet. Ik moet voor me volgende systeem een goed cdrom etje hebben en DAE (doet me mitsumi die ik nu heb niet) en het aankunnen van een 8x IDE writer on the fly(het liefste) zijn vereiste.
werkt BTW een cdrom als master2 en writer als slave2 goed?
ThaVinny
werkt BTW een cdrom als master2 en writer als slave2 goed?
ThaVinny
Ik zou een Aopen pakken als het IDE moet zijn.
wat is DAE eigenlijk?
Verwijderd
DAE = Digital Audio Extraction. Het rippen van CD-tracks naar wav zonder kwaliteitsverlies.
Ik heb zelf de Afreey 56x en ik moet zeggen dat ding roelt, DAE doet hij tussen de 16x en 32x (firmware 12, hij pakt alle cd's ook zeer slechte CD-r's. Hij leest alleen geen subcodes (handig voor Clonecd) maar daar heb ik m'n Toshiba 40x voor.
Ook maakt hij héél véél herrie, maar dat heb ik op kunnen lossen met wat vilt. Hij maakt dan minder geluid dan m'n Toshiba.
Gewoon een toppertje dus......
Ook maakt hij héél véél herrie, maar dat heb ik op kunnen lossen met wat vilt. Hij maakt dan minder geluid dan m'n Toshiba.
Gewoon een toppertje dus......
de Kenwood maakte toch veel fouten met DAE?
of is dat ondertussen alweer verholpen?
of is dat ondertussen alweer verholpen?
Verwijderd
is vast verholpen. aopen had dit probleem ook (ik in ieder geval wel met 36X, grafding trouwens)
kenwood heeft ook problemen met cdrecordables en rewritables en ook met 80 minuten cd's dus niet echt een aanrader.
Het probleem met de kenwoods is dat de verschillende beams gericht worden door 1 lens en deze worden opgesplitst uit 1 laserstraal.
Daarbij wordt dus het signaal per beam ook 7 keer zo zwak wat weer opgevangen moet worden door een sensor om een 1 of 0 te kunnen lezen. Hoe donkerder de cd's van de onderkant zijn hoe meer ze het licht absorberen. Vandaar de moeite met cdr en cdrw. Daarnaast is het uitermate moeilijk om die verschillende beams ook nog te richten op de smallere tracksringen van de 80 minuten cd's.
Het is een zeer mooie techniek maar zal toch nog hier en daar verbeterd moeten worden, inclusief de ondersteuning van de programma's e.d.
Tot dan raad ik niemand aan deze spelers te kopen (ga maar eens wat rondsurfen en lees alle problemen maar). Als je al voor een kenwood kiest, pak dan de 72x aangezien die het wat beter doet dan de 52x.
Daarbij wordt dus het signaal per beam ook 7 keer zo zwak wat weer opgevangen moet worden door een sensor om een 1 of 0 te kunnen lezen. Hoe donkerder de cd's van de onderkant zijn hoe meer ze het licht absorberen. Vandaar de moeite met cdr en cdrw. Daarnaast is het uitermate moeilijk om die verschillende beams ook nog te richten op de smallere tracksringen van de 80 minuten cd's.
Het is een zeer mooie techniek maar zal toch nog hier en daar verbeterd moeten worden, inclusief de ondersteuning van de programma's e.d.
Tot dan raad ik niemand aan deze spelers te kopen (ga maar eens wat rondsurfen en lees alle problemen maar). Als je al voor een kenwood kiest, pak dan de 72x aangezien die het wat beter doet dan de 52x.
Pagina: 1