Toon posts:

Mobile Athlon XP2600+ wordt niet herkend op A7N8X-VM/400

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende fijne probleem doet zich voor, ik heb een htpc systeem gebouwd met een Asus A7N8X-VM/400 bordje en een Athlon xp-m 2600+.
Helaas kwam ik er na de eerste boot al achter dat de proc als een Athlon (tm) MP 798.81 mhz wordt herkend. Nu aangezien op dit bord een suf AMI bios zit kan ik geen aanpassing doen via dit bios.
Nu hoop ik op een paar (8> die mij kunnen helpen.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Is er een BIOS update die voor de juiste detectie kan zorgen? Tweede vraag is of het moederbord de mobiele Athlon XP uberhaupt ondersteund?

De herkenning als een tragere versie komt omdat je de Hostclock frequency (dat is tevens de FSB frequentie) nog niet op de juiste waarde hebt gezet.Voor de gewone Athlon XP 2600 moet die naar 166 MHz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste bios erop gezet, verder kan ik geen instellingen maken op het bord of in de bios.
het moederbord ondersteunt de core maar specifiek deze processor heb ik niets kunnen vinden, het systeem draait overigens wel.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 03:25
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:24:
Ik heb de laatste bios erop gezet, verder kan ik geen instellingen maken op het bord of in de bios.
het moederbord ondersteunt de core maar specifiek deze processor heb ik niets kunnen vinden, het systeem draait overigens wel.
Op mijn MSI KT 6 Delta zit ook een AMI Bios. De Hostclock kun je instellen bij Advanced Chipset features --> SDRAM Timing control.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Zitten hier geen jumnpers op, zoals bij de A7V8x-VM ???
Kan zo gauw geen plaatje vinden, maar daar ging het bij mij de eerste keer
ook mis (AMD 1400 werd herkend alz 1050 Mhz)

Welke revisie is het ?

[ Voor 8% gewijzigd door bonus op 08-05-2005 22:34 ]

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Topicstarter
helaas geen jumpers en geen timing settings 8)7 |:(

http://nl.asus.com/produc...a7n8x-vm-400/overview.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 23:19 . Reden: linkje ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Mobile XP's worden door geen enkel Bios ondersteund, het is de bedoeling dat je deze in een goed overklokbordje prikt en zelf met de multiplier gaat spelen aangezien deze standaard unlocked is. Dus koop jezelf een degelijk nForce2 Ultra400 bordje met agp/pci lock (zoals Abit's NF7-S rev. 2.0 of Asus A7N8X Deluxe) als je iets uit deze mobile wil halen...

• BlackLight
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-01-2022
Op mijn Asus A7N8X-E moet ik de FSB op 166MHz zetten, anders werkt het niet. Op de Asus site staat dat jou bord Barton support heeft, dus ik neem aan dat jij de FSB ook op 166MHz moet zetten.

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Ja duh, maar als je het topic had gelezen had je gezien dat hij dat gewoon niet kan instellen. Op mijn Asus A7N8X Deluxe kan ik de FSB gewoon op 200 zetten, of eender welke waarde daar onder, dan moet je natuurlijk wel zien dat je geheugen dat aan kan (dus minstens pc3200).

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat er dan een mobile athlon in de prullenmand moet, mischien kan ik nog gaan kloten met een sofware overclock ding ofzo ( ik heb al iets geprobeerd maar daar snapte ik niet zoveel van )

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Heh? Ben je gek? Koop dan toch 2de hands een degelijk nForce2 bordje waar je wel gemakkelijk klokfrequenties kan instellen (zie mijn voorstellen 4 posts hoger). En werp dat moederbordje gewoon in de prullenbak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een zeer g**le oplossing gevonden, even pielen :| maar het werkt als een trein. zowel multiplier als frequentie klopt nu :*) :D :*)

een aantal draadbrugjes in de socket gestopt en woehoe.

http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Hehe, good for you. :)
Op welke snelheid heb je hem nu draaien?

Verwijderd

Topicstarter
2000 mhz dus een performance rating van 2600+ zoals hij bedoeld was, 7,5 x systeem bus 15 fsb. :*)

Ik had eerst een andere combinatie en de proc liep ook goed op 2800+, ik wist niet of dit stabiel zou blijven dus ik heb 'm weer teruggeschroefd. Nu nog zorgen dat het geheugen dual channel kan draaien en dan ben ik helemaal weer het ventje :Y)
Pagina: 1