[alg]Hdd zeer traag na schoonmaak

Pagina: 1
Acties:

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Met de search actie kwam ik hiet op got niet een zelfde probleem/oplossing tegen.

De pc van m'n ouders draaide ietwat langzamer en af en toe voer ik bij hun wat opschoonwerk uit. (defraggen, virus antispyware enz. doen ze zelf)
De laatste keer wat driftiger bezig geweest en heb ik diverse progs gedeinstaleerd en verwijderd van hdd toen ging alles al wat trager. dus dacht ik dat het na een flinke defragmentatie het wel opgelost zou zijn. (diskeeper-pro) toen gas deze al aan dat de gemiddelde zoektijd van de hdd 500msec. was!!! van de d-partitie en gewoon 9ms. van de c-partitie. na defraggen bleef d: traag.
Nadat alles opgeruimt was heb ik regsupreme (regcleaner) gedraait en dit bood geen soelaas. Met partition-magic heb ik iets aan de verhouding c en d gewijzigd en nu is ook c: enorm traag. Wat is er mogelijk mis gegaan en wat is een oplossing?
Opnieuw alles instaleren met format is een optie maar behoorlijk tijdrovend. Omdat ik niet meer thuis ben ik niet altijd bij hun pc. En een keer een hele zaterdag erachter te zitten trekt mij niet en bovendien kan dat pas over een week of 2/3 weer.

Echt het hele ding is stroop, maar alles werkt wel.

Natuurlijk op spyware en virus e.d. gechecked

www.casarodriguillo.com

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:43
Staat de HD niet per ongeluk in PIO ipv in UDMA? Dat kun je vinden bij Eigenschappen van het IDE kanaal onder Configuratiescherm--> Computerbeheer --> Apparaatbeheer.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:20

rapture

Zelfs daar netwerken?

tomleeuw schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:05:
Natuurlijk op spyware en virus e.d. gechecked
Grondig gecheckt? De bestaande scanprogramma's niet vertrouwen, minstens 3 verschillende verse virusscanners gebruiken. Verse Ad-aware/spybot search and destroy/hijack-this installeren, het spul updaten (dit wordt enorm veel vergeten) en doorscannen met eigen custom instellingen (standaard scant niet ver genoeg).

Na de grondige controle, de laatste service pack installeren, daarna windows update doen.

PIO-mode probleem is lastig, check de combobox of het goed ingesteld is en die grijze textbox of het effectief in die modus draait. Als je het kost wat kost op PIO-mode blijft, dan kan je de IDE-kanaal eraf smijten, rebooten, kanaal gevonden, rebooten en terug normaal. Check ook de IDE-kabel of deze goed aangesloten is.

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 08-05-2005 22:17 ]

• Pinin

Pinin

Topicstarter
De spyware-killer is microsoft antispyware. met update idem met antivirus.
_voor de duidelijkheid, voordat ik begon draaide de pc goed en snel, maar was een beetje vervuild_

Bovendien is het probleem de hdd die een zoektijd gemiddeld van 500msec. aangeeft. de hdd is verder gewoon in orde.
rapture schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:16:
[...]
PIO-mode probleem is lastig, check de combobox of het goed ingesteld is en die grijze textbox of het effectief in die modus draait. .....s.
Hier begrijp ik n iets van, en kan dat uitzichzelf gebeuren?

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 08-05-2005 22:33 ]

www.casarodriguillo.com

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:43
tomleeuw schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:32:
De spyware-killer is microsoft antispyware. met update idem met antivirus.
_voor de duidelijkheid, voordat ik begon draaide de pc goed en snel, maar was een beetje vervuild_

Bovendien is het probleem de hdd die een zoektijd gemiddeld van 500msec. aangeeft. de hdd is verder gewoon in orde.

[...]

Hier begrijp ik n iets van, en kan dat uitzichzelf gebeuren?
Het gebeurde me laatst dat de HD in PIO modus werd gezet na een hik van de voeding bij het opstarten.

Als Windows per ongeluk de HD in een lagere overdrachtsmodus zet dan kun je dat alleen doen door het betreffende IDE kanaal deinstalleren. Dat doe je door naar de Apparaatbeheer te gaan, zoals ik hiervoor beschreef, rechts op het betreffende IDE kanaal te klikken en te kiezen voor "Installatie ongedaan maken". Dan moet je de computer opnieuw opstarten. Dan zal Windows opnieuw het IDE kanaal en de HD vinden, drivers installeren en weer om een reboot vragen.

Staat de betreffende partitie niet te vol? Bijvoorbeeld doordat Systeemherstel nogal groot is?

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Laat PerfectDisk 7.0 er maar eens op los......... scheelt je echt een heleboel !

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• Pinin

Pinin

Topicstarter
@BacardiBreezer:
Dat is gewoon een andere defragger, diskeeper-pro is één van de beste defraggers en ik zie hier niet de oplossing in.

@erikj: ik zal daar even naar kijken al ik er ben, en hoop dat dat het geval is. Maar dan blijft vreemd dat eerst alleen partitie d: traag was en nu allebei

www.casarodriguillo.com

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

tomleeuw schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:24:
@BacardiBreezer:
Dat is gewoon een andere defragger, diskeeper-pro is één van de beste defraggers en ik zie hier niet de oplossing in.
Ik weet uit ervaring dat je systeem er gewoon veel sneller van wordt. Pas geleden met een aantal system gedaan en die waren weer lekker vlotjes :)

Deinstalleren van programma's betekent vaak gaten in je index / bestandsindeling. Wordt het niet bepaald sneller van !

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Maar waarom is PerfectDisk 7.0 beter dan Diskeeper?

Want diskeeper doet hetzelfde. Er zitten nu geen "gaten" in, dit is niet het probleem

[ Voor 25% gewijzigd door Pinin op 09-05-2005 00:02 ]

www.casarodriguillo.com

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

tomleeuw schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:01:
Maar waarom is PerfectDisk 7.0 beter dan Diskeeper?

Want diskeeper doet hetzelfde. Er zitten nu geen "gaten" in, dit is niet het probleem
PerfectDisk werkt gewoon beter is mijn ervaring.

Pagina: 1