Geen powerdown na register wijziging

Pagina: 1
Acties:

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 20:28
M'n PC sluit normaliter netjes af nadat ik op shutdown klik. Alles wordt afgesloten en de power gaat eraf. Edoch, als ik een registerwijziging doe (bijvoorbeeld de installatie van software, willekeurig welke) dan weigert het ding de spanning eraf te gooien. Bij normaal gebruik sluit hij prima af, ook na enkele uren ermee werken.

Alles al geprobeerd: Waittokillapp en waittokillservice instellingen e.d. gewijzigd.

Je ziet dat windows/de pc wel uit wil (het even oplichten van alle toetsenbord lichtjes) maar hij blijft hangen in het 'windows is aan het afsluiten venster'

Iemand een idee? Wat belemmerd het?

Verwijderd

Volgens mij is de oorzaak toch niet een registerwijziging hoor. Windows en ook 3e partijen wijzigen op de achtergrond een hoop in de register. Dat gaat de hele tijd door.

De oorzaak ligt toch ergens anders.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Welk operatings systeem draai je? En wat staat er in je eventlogs? Daarin wordt toch gelogt of een shutdown goedgaat? Overigens neem ik aan dat alles wel goed gaat qua shutdown maar dat het enige dat laakt de eigenlijke afsluitaktie is?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Surf_dude
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-03 20:28
Spider.007 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:00:
Welk operatings systeem draai je? En wat staat er in je eventlogs? Daarin wordt toch gelogt of een shutdown goedgaat? Overigens neem ik aan dat alles wel goed gaat qua shutdown maar dat het enige dat laakt de eigenlijke afsluitaktie is?
Ik draai WinXP pro. In de logs is niets te vinden dat helpt. Zoals ik al meldde lijkt het alsof alles netjes is/wordt afgesloten, maar dat alleen de hardware/het mobo het signaal of de spanning eraf te gooien mist.