Toon posts:

[VB6/MYSQL] show create table geeft geen structuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik probeer de structuur van een mysql tabel weer te geven met VB. Als ik in phpmyadmin in het query vak "SHOW CREATE TABLE" blaat doe geeft hij netjes de complete tabel structuur zoals het moet. probeer ik het in VB te doen krijg ik alleen de tabel naam en geen structuur 8)7 . Ik snap er dus niks van hoe dit kan. ik gebruik de volgende code:

code:
1
2
3
4
5
Private Sub Cmdtblstruc_Click()
dbcon.Execute ("USE test")
Set RecSet = dbcon.Execute("SHOW CREATE TABLE blaat")
lsttblstruc.additem RecSet.Fields(0).Value
End Sub

Als ik deze code uitvoer krijg ik als antwoord "blaat" wat eigenlijk een tabelstructuur zou moeten zijn. Dus weet iemand wat ik fout doe? Want in princiepe zou er geen verschil mogen zijn tussen de resultaten van phpmyadmin en mijn programma neem ik aan.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Er van uit gaande dat je RecSet van het type RecordSet is, denk ik dat het probleem is dat het antwoord van MySQL (door VB6) niet gezien kan worden als recordset. Een recordset is een weergave van data in een tabel, niet van bijvoorbeeld SQL-code die nodig is voor het maken van die betreffende tabel.

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat PHPMyAdmin op een speciale manier om kan gaan met het SHOW CREATE-statement. Misschien dat zoeken met Google je een goede kant in kan wijzen?

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
OZ-Gump schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:14:
Er van uit gaande dat je RecSet van het type RecordSet is, denk ik dat het probleem is dat het antwoord van MySQL (door VB6) niet gezien kan worden als recordset. Een recordset is een weergave van data in een tabel, niet van bijvoorbeeld SQL-code die nodig is voor het maken van die betreffende tabel.
Enig idee hoe dit op te lossen valt? Ik ben nog niet zo heel lang bezig met programmeren van mysql via VB dus ik weet helaas nog niet alles. Google had ik ook al rond gezocht maar kwam ik niet echt concrete voorbeelden/antwoorden tegen hierover.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:31:
[...]

Enig idee hoe dit op te lossen valt? Ik ben nog niet zo heel lang bezig met programmeren van mysql via VB dus ik weet helaas nog niet alles. Google had ik ook al rond gezocht maar kwam ik niet echt concrete voorbeelden/antwoorden tegen hierover.
Na enkele Google-acties gisteravond kwam ik de site VB/MYSQL.com. Daar kwam ik enkele source samples tegen met hetzelfde SHOW CREATE commando. Misschien kun je er iets vinden wat voor jouw van toepassing is.

Verwijderd

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op maandag 09 mei 2005 @ 08:54:
[...]

Na enkele Google-acties gisteravond kwam ik de site VB/MYSQL.com. Daar kwam ik enkele source samples tegen met hetzelfde SHOW CREATE commando. Misschien kun je er iets vinden wat voor jouw van toepassing is.
diezelfde site had ik ook al gevonden maar ik kon er echt niks over vinden behalve dat het commando rechtstreeks op de mysql command line uitgevoerd moest worden waar ik niks aan heb.
Dus zou je de link ook kunnen posten want ik kan het niet vinden?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Nou gewoon die google-zoek gebruiken die ze op die site aanbieden. Levert mij o.a. deze op.

Verwijderd

Topicstarter
Ja deze kende ik, alleen die gebruikt weer een extra control wat ik eigenlijk niet wil hebben. Ikzelf denk dat het maar een klein foutje is wat ik in mijn eigen code heb alleen weet niet hoe ik em oplossen.
Pagina: 1