Toon posts:

Headphone <-> Speaker switch voor Quad 303 / 33

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een oude Quad 303 / 33 met FM tuner staan uit de jaren 70. Hij voldoet verder prima, maar ik zoek eigenlijk nog een handige switch om van de speakers naar de koptelefoon te switchen. De Quad zelf heeft namelijk helemaal geen koptelefoon uitgang.

Er zit een switch van het merk Qed bij, deze komt 'officieel' tussen de speakers en de 303. Helaas heb ik daar geen schema van en een nadeel is dat het uiteindelijke resultaat er nogal lelijk uitzag met alle bedrading aangesloten.

Eigenlijk zoek ik een wat modernere switch die je bijvoorbeeld tussen twee tulpkabels in kunt hangen zodat ik deze tussen m'n Mac en de versterker kan hangen. Bestaan er (nog) dergelijke apparaten of gaat dat moeilijk worden? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 21:47 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben je al eens bij een zaak a la Mediamarkt gaan zoeken? Ik weet zelf 100% zeker dat die dingen bestaan, ik heb er zelfs een (al is dat en oude en voor twee koptelefoons) thuis liggen. Merk is Vendex (ja, idd, die van de V7&D enzo ;) ). Probeer anders eens iets als RadioShack ofzo. En heeft conrad niks liggen :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:49
Conrad heeft zat van die switches (ik heb 'r gewerkt) maar volgens mij niet zoiets als dit hoor :?

't Probleem is namelijk dat de hoofdtelefoon een lijn-uitgang nodig heeft en de boxen een versterkte uitgang (tenzij het actieve boxen zijn die op een lijn-uitgang worden aangesloten en niet op een versterkte uitgang). Dat zijn twee verschillende dingen.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter! schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 01:17:
Conrad heeft zat van die switches (ik heb 'r gewerkt) maar volgens mij niet zoiets als dit hoor :?

't Probleem is namelijk dat de hoofdtelefoon een lijn-uitgang nodig heeft en de boxen een versterkte uitgang (tenzij het actieve boxen zijn die op een lijn-uitgang worden aangesloten en niet op een versterkte uitgang). Dat zijn twee verschillende dingen.
Misschien zie ik het verkeerd, maar dit is een beetje waar ik aan dacht (sorry voor het arabische rechts naar links overzicht ;) ). Ik heb Conrad iig even gemaild, wacht nog even het antwoord af. Morgen zal ik eens gaan kijken bij een electronicazaak en een hifi-shop in Drachten.

[speakers]-----[eindversterker]----[voorversterker] <----(tulpstekker)<----[switch]<---(tulpstekker)<--[PC]

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 01:59 ]

• TonyB
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-02 21:36
http://www.perfectsystems.nl/info.asp?info=40442

zoiets, maar dan nog ff twee 3,5" jack -> (2x) tulp erbij?
of begrijp ik het verkeerd?

Carpe Noctem