Ik heb hier sinds enige tijd een machine staan met een Asus A8V rev 2.0 Op dit bord met vier SATA aansluitingen op twee verschillende controllers heb ik 4 harde schijven hangen. Op de VIA controller hangen twee western digital Raptors van 36 gb in Raid 0, op de Promise hangen twee maxtor harde schijven van respectievelijk 120 en 300 gb. Het probleem zit in de Maxtor 300 gb Diamondmax 10. De 120 draait al een paar jaar trouw zijn rondjes.
Zodra deze schijf aangesloten is dan functioneerd de computer niet meer naar behoren, het lijkt net alsof het systeem elke minuut een vijftal seconden blijft hangen. Daarnaast is de harde schijf nu zelfs niet meer te benaderen en niet meer te formatteren.
Op zich kan dit natuurlijk voorkomen bij een harde schijf, dat is niet iets waar ik mezelf druk over maar, het feit waar ik me meer zorgen over maar is dat ik voor deze 300 gig een 160 gig erin had die precies hetzelfde vertoonde. Hierbij gaven zowel toen als nu Powermax geen uitkomst. De oude hdd is met het moederbord prefentief vervangen.
Overige hardware die misschien van belang is:
Fortron 400W voeding
Amd Atlon64 3500+ Newcastle
2*512 ddr Hyper X
Zalman ZM-2HC2 HDD cooler / silencer voor alle harde schijven met een fris briesje erop
Dit alles draait op een XP Pro install.
Google, FAQ en GoT-Search boden mij helaas geen uitkomst.
Ik vraag me af of het probleem bij de harde schijf of bij het moederbord ligt. Zelf heb ik geen idee meer, en ben bang dat in de toekomst dit vaker gaat voorkomen.
Zodra deze schijf aangesloten is dan functioneerd de computer niet meer naar behoren, het lijkt net alsof het systeem elke minuut een vijftal seconden blijft hangen. Daarnaast is de harde schijf nu zelfs niet meer te benaderen en niet meer te formatteren.
Op zich kan dit natuurlijk voorkomen bij een harde schijf, dat is niet iets waar ik mezelf druk over maar, het feit waar ik me meer zorgen over maar is dat ik voor deze 300 gig een 160 gig erin had die precies hetzelfde vertoonde. Hierbij gaven zowel toen als nu Powermax geen uitkomst. De oude hdd is met het moederbord prefentief vervangen.
Overige hardware die misschien van belang is:
Fortron 400W voeding
Amd Atlon64 3500+ Newcastle
2*512 ddr Hyper X
Zalman ZM-2HC2 HDD cooler / silencer voor alle harde schijven met een fris briesje erop
Dit alles draait op een XP Pro install.
Google, FAQ en GoT-Search boden mij helaas geen uitkomst.
Ik vraag me af of het probleem bij de harde schijf of bij het moederbord ligt. Zelf heb ik geen idee meer, en ben bang dat in de toekomst dit vaker gaat voorkomen.