Toon posts:

[A8V] Sata werkt niet naar behoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier sinds enige tijd een machine staan met een Asus A8V rev 2.0 Op dit bord met vier SATA aansluitingen op twee verschillende controllers heb ik 4 harde schijven hangen. Op de VIA controller hangen twee western digital Raptors van 36 gb in Raid 0, op de Promise hangen twee maxtor harde schijven van respectievelijk 120 en 300 gb. Het probleem zit in de Maxtor 300 gb Diamondmax 10. De 120 draait al een paar jaar trouw zijn rondjes.

Zodra deze schijf aangesloten is dan functioneerd de computer niet meer naar behoren, het lijkt net alsof het systeem elke minuut een vijftal seconden blijft hangen. Daarnaast is de harde schijf nu zelfs niet meer te benaderen en niet meer te formatteren.

Op zich kan dit natuurlijk voorkomen bij een harde schijf, dat is niet iets waar ik mezelf druk over maar, het feit waar ik me meer zorgen over maar is dat ik voor deze 300 gig een 160 gig erin had die precies hetzelfde vertoonde. Hierbij gaven zowel toen als nu Powermax geen uitkomst. De oude hdd is met het moederbord prefentief vervangen.
Overige hardware die misschien van belang is:
Fortron 400W voeding
Amd Atlon64 3500+ Newcastle
2*512 ddr Hyper X
Zalman ZM-2HC2 HDD cooler / silencer voor alle harde schijven met een fris briesje erop
Dit alles draait op een XP Pro install.

Google, FAQ en GoT-Search boden mij helaas geen uitkomst.
Ik vraag me af of het probleem bij de harde schijf of bij het moederbord ligt. Zelf heb ik geen idee meer, en ben bang dat in de toekomst dit vaker gaat voorkomen.

Verwijderd

Check de firmware van je DM10 :
OM FAQ / Beleid

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmm de diamondmax 10 had een probleem met nvidia chipset, dit werd opgelost met de nieuwste hd firmware.
mischien heeft je a8v er ook last van ?
weet je welke firmware er in de maxtor staat ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
chucky666 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:44:
mmm de diamondmax 10 had een probleem met nvidia chipset, dit werd opgelost met de nieuwste hd firmware.
Ik ben erachtre dat de oude firmware erop staat en heb iig de nieuwe al gedownload, maar ik verwacht dat het probleem niet hierdoor veroorzaakt word omdat mijn DM9 ook last van precies hetzelfde probleem had

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 21:50 ]

• angerfist-yentl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:55

angerfist-yentl

vake bei te bange!

chucky666 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:44:
De A8V heeft geen nvidia chip

Vake bei te bange

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als de firmware niet helpt, wat gebeurd er dan als je de schijfen omdraait op die controller of als je hem alleen aan die controller hangt :?
angerfist-yentl schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:54:
[...]

De A8V heeft geen nvidia chip
joh meen je dat nu :?

volgens mij zeg ik dat ook :o

[ Voor 44% gewijzigd door chucky666 op 08-05-2005 21:55 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02 20:04

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Probeer eens je bios te updaten, dat zou kunnen helpen..Ik heb ook veel problemen gehad met dat bordje..

Verwijderd

Topicstarter
Tis alleen zo dat ik het met de eerste revisie heb gehad en die vervangen is door de revisie 2.0. Zit nieuwste bios in.
Pagina: 1