Toon posts:

[XP]XP op een computer waar altijd win98 op heeft gedraaid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me laatst laten vertellen dat wanneer op een pc met Windows98 ,XP wordt geinstalleerd (ook als je je hdd formatteerd voor of tijdens de xp-setup), dat er altijd fragmenten van Windows98 op de schijf blijven staan waardoor dit negatieve gevolgen zou hebben voor de pc met Windows XP.

Weet iemand hier meer van ?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee hoor, fomrateren doet wel de truuk.

Alleen als je het FAT bestandssyteem converteerd naar NTFS kun je een clustergrootte van 512byte krijgen, in plaats van 4K, waardoor je MFT erg kan gaan fragmenteren. Niet converteren dus. Gewoon format.

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 08-05-2005 21:20 ]

specs

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:57

St@m

@ Your Service

Ja, dit klopt.. het beste is dus om voor iedere installatie een nieuwe schijf te kopen :+
Dit is dus niet waar.. maar met een beetje nadenken had je dat zelf al kunnen verzinnen toch?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

St@m schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:20:
Ja, dit klopt.. het beste is dus om voor iedere installatie een nieuwe schijf te kopen :+
Alle gekheid op een stokkie:
Op een nieuwe ata133/7200RPM disk komt je OS wel beter vooruit dan op een 4GB 5400rpm antieke seagate medalist natuurlijk ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device