LG Flatron 775FT weergave probleem

Pagina: 1
Acties:

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik heb nu 5 jaar een LG Flatron 775FT (monitor staat meer aan dan niet aan). Prima scherm tot paar maanden geleden. Ik draai 1024*768 op 85hz. Als je beetje scheef kijkt zie je het scherm niet trillen. Maar dat gebeurde een paar maanden geleden wel. Na een paar dagen verdween het probleem weer. Vandaag doe ik pc aan en het valt me op dat het scherm een matte weergave heeft. Het wit is zeg maar heel lichtblauwig uitgeslagen. Het lichtbruine van GoT site aan de zijkanten is lichtgrijs. Verder zijn de letters ook niet echt scherp. Hoe witter het scherm, des te onscherper zijn de tekens.

Stekker is goed. Althans er mist 1 pinnetje maar die mist al jaren. Ik heb er een DVI convertertje opgezet met een koperdraadje er tussen maar dan nog geeft het scherm dezelfde problemen.

Is dit het begin van het einde? Hoe kan ik nou checken dat de monitor z'n beste tijd heeft gehad, zodat ik met een gerust hart een nieuwe monitor kan uitzoeken?

Verwijderd

Heb je niet een andere pc in de buurt waar je de monitor aan kan testen? Misschien ligt het aan de pc en niet aan de monitor....

• CRAM
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 22:43:
Heb je niet een andere pc in de buurt waar je de monitor aan kan testen? Misschien ligt het aan de pc en niet aan de monitor....
Ik heb een oude 15" als 2e monitor onder mn bureau. Daar kan ik mooi mee vergelijken. Die geeft namelijk wel de goede kleuren. Die 15" zit op de DVI aansluiting dmv convertertje. Heb ze ook al even omgewisseld maar het resultaat was hetzelfde.

• CRAM
Gisteravond zat ik achter pc toen in een keer alle lichten begonnen te knipperen. Dat gebeurt wel vaker maar dan is het 1 keer heel licht. Nu flikkerde het licht in de kamer voor 5 seconden ofzo. Zou er iets met de stroomvoorzieningen kunnen zijn? en is een beeldscherm daar ook vatbaar voor?

Verwijderd

ik heb er zelf ook 1 thuis staan, en die heeft geen problemen, en hij staat ongeveer 20 uur per dag aan.

ik heb alleen een beetje een beschadiging links onderin, waarschijnlijk door dat ik te hard de bocht door ging met me monitor achter in de koffer bak , dus dat zijn een paar rare kleuren. maar voor de rest geen problemen.

dat je een pin mist klopt. dat heeft de mijn ook, maar daar heb ik geen problemen nog mee gehad

misschien dta je toch eens moet gaan denken aan een nieuwe. ik heb net een nieuwe 19 inch TFT en dat is toch wel erg mooi. ondanks dat die LG erg prettig is

dat je lampen knipper kan der op duiden dat er teveel apparuut op 1 groep staan aangesloten in je stoppenkast. daar heb ik ook last van. als bij mij de tv aan gaat gaat de lamp dimmen 8)7 , en als ik de over aanzet dan kan ik via mijn Boxen boven horen dat hij op tempatuur is })
maar ook hier heeft mijn monitor geen last van , en dat heeft ie toch al 3 jaar moeten accepteren hier in huis.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 14:21 ]