Downloads via internet worden niet meer gescand door NAV2005

Pagina: 1
Acties:

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-11 14:03
Hallo,

Als ik een bestand van internet download via DAP+ dan wordt die normaal gesproken altijd gescand door NAV2005. Ik krijg nu ineens de melding:

Antivirus setup
Cannot execute file c:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\NAVW32.exe.
Cause: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Dat bestand NAVW32 staat bij mij in c:\Program Files\Norton Antivirus. Het lijkt er dus op dat er door NAV2005 in de verkeerde directory gezocht wordt.

Als ik in een dos box cd c:\PROGRA~1\NORTON~1\NORTON~1\ doe dan kom ik in de directory: C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Antivirus en daar staan geen bestanden.

Wat is hier aan de hand?

Winxp prof + SP2 + laatste patches.

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
en wat gebeurt er als je dap naar de nieuwe map laat wijzen

Grutte Pier fansels

• Toad
hessel schreef op maandag 09 mei 2005 @ 07:20:
en wat gebeurt er als je dap naar de nieuwe map laat wijzen
Het is volgens mij geen instelling van DAP. Het bestand wordt via DAP binnengehaald en als het binnen is scant Norton Antivirus2005(NAV2005) het bestand automatisch op virussen. Het is dus functionaliteit van NAV2005. Op mijn andere PC waar ook NAV2005 opstaat gaat het wel goed.

Het lijkt erop dat het automatisch scannen op virussen door NAV2005 van binnengehaalde bestanden wordt verhinderd omdat het bestand NAVW32.exe in een verkeerde directory wordt gezocht.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:12

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het is wél een instelling van DAP. Kijk maar eens bij "Opties", "Voorkeuren", en dan bij "downloaden voltooid".

Echter, ik denk dat daar het probleem niet zit. Ik denk dat op de een of andere manier je Norton Antivirus installatie naar de mallemoer is. Dat kan door malware komen, maar het komt ook wel eens voor na een update. Installeer allebei de programma's eens opnieuw.

Ik dacht dat de beste volgorde was om ze allebei te verwijderen, dan éérst norton antivirus te installeren, en daarna DAP weer. Ik dacht dat DAP zo Norton automatisch weer kan vinden. (maar dat weet ik niet 100 % zeker) Dan weet je iig wel zeker dat de installatie van norton niet corrupt is.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Toad
DrivinUCrazy schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:30:
Het is wél een instelling van DAP. Kijk maar eens bij "Opties", "Voorkeuren", en dan bij "downloaden voltooid".

Echter, ik denk dat daar het probleem niet zit. Ik denk dat op de een of andere manier je Norton Antivirus installatie naar de mallemoer is. Dat kan door malware komen, maar het komt ook wel eens voor na een update. Installeer allebei de programma's eens opnieuw.

Ik dacht dat de beste volgorde was om ze allebei te verwijderen, dan éérst norton antivirus te installeren, en daarna DAP weer. Ik dacht dat DAP zo Norton automatisch weer kan vinden. (maar dat weet ik niet 100 % zeker) Dan weet je iig wel zeker dat de installatie van norton niet corrupt is.
Ik zal het vanavond wel eens proberen, zit nu op mijn werk. Bedankt voor de tip.

• Toad
Toad schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:47:
[...]

Ik zal het vanavond wel eens proberen, zit nu op mijn werk. Bedankt voor de tip.
Ik heb in DAP het pad veranderd naar de goede directory(waar navw32.exe staat) en nu werkt het goed. Het is dus inderdaad een DAP instelling(zoals hessel hierboven ook al opmerkte).

Geen idee hoe die instelling veranderd is DAP, ik heb hem zeker niet veranderd.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Pagina: 1