Toon posts:

Athlon XP 1900+ upgraden naar ?????????

Pagina: 1
Acties:
  • 257 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste dames en heren!

Ik zit er over te denken om mijn processor (AMD Athlon XP 1900+) te vervangen door een snellere processor. Nou weet ik niet welke processor daarvoor in de plaats kan. Kunnen jullie mij helpen??

Thanx, Frank

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

UTM

Kijk in het boekje van je moederbord ;)

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:10
Welk moederboard heb je?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Welk moederboard heb je?
Kijk ook eens in de FAQ :)

:( Ricardo

[ Voor 12% gewijzigd door RoD op 08-05-2005 20:43 ]

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
w03f schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:41:
Kijk in het boekje van je moederbord ;)
Juist ja in boekje of op internet (meestal beide) staat compitabiliteits lijst mb en processors :+

Specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
post dan iig het merk en type moederbord, want nu is het net zo'n vraag als:
hallo, hoe hard kan mijn auto?

• asfaloth_arwen
  • Nu online
Palomar schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:43:
post dan iig het merk en type moederbord, want nu is het net zo'n vraag als:
[...]
offtopic:
_/-\o_

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou ik wel willen, maar ik heb geen boekje over het moederbord. Heb deze computer gekocht als één geheel bij Dynabite.

Zit wel een boekje bij over het upgraden, maar dat gaat alleen maar over extra geheugen, shijfstations en insteekkaarten. Ik zou ook niet weten wat voor een moederbord erin zit. Heb een tijd geleden wel gelezen over een programma waar mee je het zou kunnen vinden, maar welke dat is weet ik niet meer. 8)7

Mijn comuter is een HP Pavilion 441.nl met 521 mb DDR-SDRAM werkgeheugen, nu dus een AMD Athlon XP 1900+ processor......

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

er is een of ander progje genaamd everest ;)

probeer dat eens

• Spixo
Als je mazzel hebt gaat die tot een Athlon XP2600+ Thoroughbred (dus de versie met 266FSB)

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens ff proberen, laat het zo wel weten _/-\o_

• asfaloth_arwen
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:47:
Dat zou ik wel willen, maar ik heb geen boekje over het moederbord. Heb deze computer gekocht als één geheel bij Dynabite.

Zit wel een boekje bij over het upgraden, maar dat gaat alleen maar over extra geheugen, shijfstations en insteekkaarten. Ik zou ook niet weten wat voor een moederbord erin zit. Heb een tijd geleden wel gelezen over een programma waar mee je het zou kunnen vinden, maar welke dat is weet ik niet meer. 8)7

Mijn comuter is een HP Pavilion 441.nl met 521 mb DDR-SDRAM werkgeheugen, nu dus een AMD Athlon XP 1900+ processor......
mierenneuk modus :P 521mb zal wel 512 MB zijn

Specs

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Is een XP1900+ niet toevallig een Palomino? Bordjes die SD-RAM en Thoroughbreds of hoger ondersteunen, zijn er naar mijn weten niet. Als dat het geval is, zal je een nieuw mobo, cpu en geheugen moeten kopen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ricardo87 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:50:
Als je mazzel hebt gaat die tot een Athlon XP2600+ Thoroughbred (dus de versie met 266FSB)
ik denk niet dat de TS roulette wil gaan spelen ;)

laat hem eerst maar even met het mobo model komen, dan kunnen we zeker zeggen of het werkt (wel lullig hoor als je een losse 2600+ hebt liggen).

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder de systeemeigenschappen

Afbeeldingslocatie: http://img118.echo.cx/img118/1867/naamloos0lr.png

Verwijderd

Topicstarter
En dan nog de gegevens onder het tabblad Moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://img118.echo.cx/img118/7047/naamloos6ch.jpg

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

moet ik hier nu om gaan lachen ofzo?

PMG FAQ

Lees dit eens en ga eens kijken naar welke procs mobo's die dezelfde chipset als de jouwe hebben allemaal ondersteunen ;)

• AntonH
  • Laatst online: 13-08-2022
Een kt266A chipset kan maximaal een XP2600+ Thoroughbred (266FSB) aan, maar deze zijn zo goed als niet verkrijgbaar. De XP2400+ is wat beter te krijgen (2ehands ook beter). Let er wel op dat je geen Thorton in handen krijgt, aangezien deze niet zal werken.

• Spixo
BoudewijnLinux schreef op zondag 08 mei 2005 @ 20:52:
[...]

ik denk niet dat de TS roulette wil gaan spelen ;)

laat hem eerst maar even met het mobo model komen, dan kunnen we zeker zeggen of het werkt (wel lullig hoor als je een losse 2600+ hebt liggen).
anton121 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:00:
Een kt266A chipset kan maximaal een XP2600+ Thoroughbred (266FSB) aan, maar deze zijn zo goed als niet verkrijgbaar. De XP2400+ is wat beter te krijgen (2ehands ook beter). Let er wel op dat je geen Thorton in handen krijgt, aangezien deze niet zal werken.
What did I said? })

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 22:33

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Ricardo87 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:02:
[quote] What did I said? }) [/quote]

[engels miereneuken]
What did I say?*
[/engels miereneuken]

Ici kann uw Werbung staan

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals je in de [faq]Registratievoorwaarden[/], waarmee je zojuist akkoord bent bevonden, had kunnen teruglezen, is het hier op GoT de bedoeling dat je op z'n minst over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Dat zie ik helaas geen van allen bij in je topicstart terug.

Je had op z'n minst even in de handleidingen en de supportsite van de mobofabrikant kunnen kijken. Als dat jou te ver is gegrepen, dan had je nog altijd in de FAQ van dit subforum moeten raadplegen:
PMG FAQ
Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?
Welke processor moet ik nemen?

Dicht.

Tipje: neem voortaan de "Let op" tekst door, dat niet voor de sier bovenaan in de New Topic van elk subforum staat, voordat je een topic start. Daarin staat namelijk een beknopte samenvatting van wat je dan minimaal moet kennen cq uitvoeren ;)

[ Voor 18% gewijzigd door BalusC op 08-05-2005 21:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.