Toon posts:

Nero: read indexes of audio data UIT?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde net ff een paar audio cd's backuppen en stelde Nero Burning ROM 6 in voor disc copy van audio cd's. Ik zag toen dat de optie Read indexes of audio data UIT bleef staan! De Help zei dat indexes tegenwoordig nauwelijks gebruikt worden en dat de meeste audio speler geen indexes aan kunnen...

Ben ik gek of...

De indexes geven toch aan hoeveel ruimte er tussen nummers zit? Je ziet dat de teller ff terugtellen van -1, -1 en starten maar. Toch? Dat kan iedere speler toch aan en dat gebruikt toch zowat iedere cd wel eens een keertje?

Kletst Nero nou uit z'n nek? Moet ik deze optie toch maar aanzetten? Of krijg ik dan toch maar onbruikbare indexes...?

Ja, ja, ja, ik weet dat EAC helemaal de bom is voor dit soort werk, maar EAC is met te ingewikkeld en gaat me te ver. Ik wil gewoon een simpele kopie en een paar foute bytes die ik toch niet hoor maken mij niet uit. Maar wat mij WEL uitmaakt is de pauze tussen de nummers! Hoe kriijg ik die nou het beste? Met deze optie AAN of UIT?

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Ik meen te herinneren, dat de indexen niets te maken hebben met tijd terugtellen.
M.n. op klassieke cd's werden indexen aangebracht, om een track zelf onder te verdelen.
Mijn cd speler ondersteunt dit en ik kan ook op index starten, bijv. track 2 - index 3.
maar als ik 2 of 3 cd's heb met index, dan is het veel.
Ik denk een achterhaald feature van de vroege generatie cd spelers.
De mijne, Marantz CD 84, is 19 jaar oud en behoudens een servicebeurt van 50 gulden, incl. snaar, en het lekkere gewicht van 9 kg, loopt deze nog als een tierelier.
Dat is volgens mij met de huidige generatie cd spelers ook achterhaald.