[Squirrelmail] Meer aanpassen dan alleen de login-pagina

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik wil meer aanpassen dan alleen de login pagina van Squirrelmail.

Alle pagina's zijn redelijk complex qua code. Als je een "custom"-login pagina naast de standaard Squirrelmail-login pagina zet gaat er een wereld voor je open omdat deze code overzichtelijker is.

Opzich is Squirrelmail overzichtelijk qua indeling, hier wil ik ook niet vreselijk veel aan veranderen, maar toch hier en daar wat kleine dingen.

Op mijn zoektocht naar het aanpassen van Squirremail kom je eigenlijk alleen de themes tegens, wat eigenlijk niet meer is dan een simpele css-file in een ander formaat opgeslagen, en de login-pagina.

Wanneer je inlogt met een verkeerde username of password kom je uit op de redirect.php die ook weer in de standaard Squirrelmail-layout staat.

Het moet mogelijk zijn Squirrelmail verder aan te kunnen passen qua layout. XS4ALL heeft dit ook gedaan. Opzich is het aanpassen van een pagina niet moeilijk natuurlijk maar aangezien ze de code zo complex in elkaar hebben gezet (nodig of niet, het is lastig editten) heb ik het idee dat er snel essentiele zaken worden weg gehaald.

Heeft iemand dit eerder gedaan wellicht ? Ik zoek uiteraard nog wel even verder naar mogelijkheden en zaken op i-net, maar wellicht iemand die nog wat handige info voor handen heeft ?

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Volgens mij moet deze naar P&W |:( O-)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 21:05

Arno

PF5A

Nou.... nee :P

Het gaat om een software pakket tunen en niet webscripting ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Arno schreef op zondag 08 mei 2005 @ 23:10:
[...]
Nou.... nee :P

Het gaat om een software pakket tunen en niet webscripting ;)
PHP is toch programming/webscripting ?? Nou ik geef je geen ongelijk..... maar dacht er ineens aan :)

Ja en we passen software aan idd :)

[ Voor 10% gewijzigd door BacardiBreezer op 08-05-2005 23:52 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Als je goed door de files heen loopt kun je wel wat aanpassen. Enters zetten, centreren, enz is redelijk standaard, maar door de rare coding toch nog heel wat anders dan dat je normaal een php-pagina bouwt !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mjah; wat verwacht je nu van ons? Het is gewoon een kwestie van erg veel files doorlopen :)

Ik ontcap je topictitel meteen even; het STAAT nogal schreeuwerig nu :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:54:
Mjah; wat verwacht je nu van ons? Het is gewoon een kwestie van erg veel files doorlopen :)

Ik ontcap je topictitel meteen even; het STAAT nogal schreeuwerig nu :)
Nou of iemand weet of er een manier is om een iets meer overzichtelijke code-structuur te gebruiken :)

Iets dat ik alleen niet kan vinden is waar de user-settings worden opgeslagen, dus per gebruiker. Ik zal het vast wel vinden maar tot nu toe nog niets gezien.

Dat je veel files door moet werken is niet zo erg, alleen de variabelen zijn soms lastig te vinden, zeker icm die language-files.

Prima van het uncappen hoor :)

edit:

Ziet er toch redelijk overzichtelijk uit op dit moment.

Je moet idd goed zoeken en ze werken lekker veel met Arrays en dergelijke... Even wennen !!

[ Voor 34% gewijzigd door BacardiBreezer op 09-05-2005 12:49 ]

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-07 11:54
Tip van de dag, begin met SquirrelMail 1.5.1 CVS. Daar heb ik het startschot gegeven om logic en UI de scheiden en de switch naar templates te maken.
Op dit moment heb ik het meest kloterige stuk code omgezet/herschreven en is er een "template" voor de weergave van de mailbox headers (mailbox_display.php). Het blijft echter nog steeds een beetje een complex template aangezien er vanwege de hoeveelheid gebruikers voorkeuren toch nog een zekere hoeveelheid UI gerelateerde logic in het template aanwezig moest zijn.
De rest volgt na de release van 1.5.1.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
stekkel schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:09:
Tip van de dag, begin met SquirrelMail 1.5.1 CVS. Daar heb ik het startschot gegeven om logic en UI de scheiden en de switch naar templates te maken.
Op dit moment heb ik het meest kloterige stuk code omgezet/herschreven en is er een "template" voor de weergave van de mailbox headers (mailbox_display.php). Het blijft echter nog steeds een beetje een complex template aangezien er vanwege de hoeveelheid gebruikers voorkeuren toch nog een zekere hoeveelheid UI gerelateerde logic in het template aanwezig moest zijn.
De rest volgt na de release van 1.5.1.
Top ! Ik heb het redelijk naar mijn zin nu. Heb zelf wat zaken in de code aangepast, maar de code reageert wel raar vind ik.

Ik zou opzich wel wat meer qua kleuren in de text aan willen passen. Als je bijvoorbeeld de links een andere kleur heeft dan gaat er een heleboel extra mee, was helaas niet op te lossen icm met een css-file.

Men gaat dus wel de template kant op, er is veel vraag naar zag ik.

Weet jij trouwens hoe XS4ALL het voor elkaar heeft gekregen om in de inbox de grootte van iedere mail aan het eind van de bericht-regel te zetten ?

[ Voor 10% gewijzigd door BacardiBreezer op 11-05-2005 16:14 ]

• stekkel
ga naar de options page en dan "index order" en de kolom size toevoegen. Is gewoon een standaard SquirrelMail feature.
In 1.5.1 CVS heb ik dat overig helemaal herschreven en kan je nu ook meerder kolommen toevoegen zodat het bijvoorbeeld mogelijk is om zovel de "From" en "To" kolom gelijktijdig te zien. Ook kan je nu op alle kolommen sorteren (dus ook Size).

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Klinkt allemaal erg goed ! Ga je/Kun je/Wil je er ook voor zorgen dat tijdens het upgraden de templates van de gebruiker blijven bestaan ? Ik begreep dat er wat mensen zijn die namelijk wat huiverig waren voor upgraden.

Ik merkte trouwens dat de default-theme niet weg wordt geschreven door de perl-config-tool.

Heb een uur zitten testen, hij zet wanneer je die regel bijvoorbeeld boven de css-file-regel zet deze er wel weer automatisch onder.

Super btw van die omvang ! Zelfde als voor de show_user_and_ip plugin. Is dit volgens jou direct als standaard in te stellen ? Ik heb er wel even naar gekeken, maar heb er de hele nacht mee getest en de code na gekeken en had daar even geen zin meer in :)

Nice to have you in real person here :D

[ Voor 26% gewijzigd door BacardiBreezer op 11-05-2005 17:11 ]

• stekkel
BacardiBreezer schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:09:
Klinkt allemaal erg goed ! Ga je/Kun je/Wil je er ook voor zorgen dat tijdens het upgraden de templates van de gebruiker blijven bestaan ? Ik begreep dat er wat mensen zijn die namelijk wat huiverig waren voor upgraden.
Nee, onmogelijk. Er bestaan geen gebruikers templates omdat SquirrelMail dus nog geen templates ondersteund. We zijn bezig met het implementeren er van.

Wanneer je gebruikers aanpassingen aan de layout bedoeld dan is het antwoord hetzelfde. Alles moet op de schop.
Ik merkte trouwens dat de default-theme niet weg wordt geschreven door de perl-config-tool.

Heb een uur zitten testen, hij zet wanneer je die regel bijvoorbeeld boven de css-file-regel zet deze er wel weer automatisch onder.
Typisch gevalletje voor onze bugtracker zodat andere personen er eens naar kunnen kijken ;)
Ben zelf te druk met genoeg andere delen in SquirrelMail.
Super btw van die omvang ! Zelfde als voor de show_user_and_ip plugin. Is dit volgens jou direct als standaard in te stellen ? Ik heb er wel even naar gekeken, maar heb er de hele nacht mee getest en de code na gekeken en had daar even geen zin meer in :)
De meeste plugins betreffen third-party plugins en zijn niet onze verantwoordelijkheid (we hebben er wel ellende van maar dat is weer wat anders ... )
Bij problemen met plugins kan je het beste een mailtje naar de plugins mailinglist sturen.
Nice to have you in real person here :D
Goed om te zien dat je in staat was om door sommige delen spaghetti code heen te ploegen ;)
Er is nog veel code waar m'n handen van jeuken ;)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
stekkel schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:49:

Goed om te zien dat je in staat was om door sommige delen spaghetti code heen te ploegen ;)
Er is nog veel code waar m'n handen van jeuken ;)
Persoonlijk denk ik dat de opbouw van de pagina's veel basicer kan zijn zodat je de layout kan editten, dus je krijgt dan pagina's waar de array's in staan die geinclude worden, enzz.

Opzich gaat het al redelijk die kant op denk ik, maar er is nog veel werk idd. Ik zal eens kijken of ik er wat tijd voor vrij zou kunnen maken, erg druk namelijk 8)7

Ik hou de boel daar even goed in de gaten en zal ook even wat bugs melden.

Weet jij of XS4ALL zijn eigen development doet van squirrel ?

Redelijk basic wat ze hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door BacardiBreezer op 11-05-2005 18:04 ]

• stekkel
Ze hebben zelf wat kleine aanpassingen gedaan en in de begin periode (voor 1.2.5) hebben ze wat grotere stukken code in SquirrelMail gedropt. dat inmiddels grotendeels weer verdwenen en vervangen is uit in ieder geval de 1.5.x branch.

Tijdens de overgang naar versie 1.3.2 (een development versie) heb ik nog wel nauw samengewerkt met xs4all om bugjes er uit te halen aangezien zij vroegtijdig op de development release wilden overstappen vanwege de ondersteuning van UID's.

Voor de rest zullen ze ongetwijfeld wat layout aanpassingen verwerkt hebben maar zo te zien is het allemaal niet heel erg schokkend (ik heb een xs4all test account)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
stekkel schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:08:

Voor de rest zullen ze ongetwijfeld wat layout aanpassingen verwerkt hebben maar zo te zien is het allemaal niet heel erg schokkend (ik heb een xs4all test account)
Wat ze wel netjes voor elkaar hebben is dat de "MAPPEN" en vernieuwing + logo in iedere browser gecentreerd staan. Dit lukt je namelijk met de "add-images" of het aanpassen van het menu niet geheel vlekkeloos omdat wanneer je een extra TD toevoegt onder de eerste TD uit in bovenste tabel in het menu, HTML niet helemaal goed gelezen wordt zoals het zou moeten....... was mijn ervaring tenminste.

Verder hebben ze wat met de kleuren van de links gerommeld dat ze niet overal veranderen. Iets waar ik niet overal helemaal lekker uit kom....... maar dat kwam omdat ik steeds meer in de code geinterresseerd raakte denk ik ipv de layout :)

[ Voor 20% gewijzigd door BacardiBreezer op 11-05-2005 18:12 ]

Pagina: 1