Toon posts:

Prestige 2602H port mapping problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een zyxel Prestige 2602H voor een WRT54G hangen en internet werkt maar poorten forwarden geeft problemen zoals :

bittorrent poorten die ik niet open krijg

edonkey zegt netjes "reachable" ! vreemd genoeg ! maar downt niet best en i-net slipt dicht .

FTP werkt niet .

de presitge kan ik bereiken via 192.168.1.254

de WRT via 192.168.1.33

ik heb de forwards in de prestige op bovenstaande ip's gezet zowel als op het ip van mn NIC . ook de F/W op beide staat uit en heb momenteel geen F/W op mn pc draaiend.

wat doe ik niet goed hier ?

Verwijderd

Topicstarter
btw de prestige staat als router en de linksys op gateway

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb je de wrt als router of alleen als accesspoint (of bedoel je dat met gateway) achter je zyxel hangen ?
Zet anders alle opties uit (vooral dhcp) in je wrt, en koppel deze niet met de wan poort maar met een van de 4 lan poorten aan je zyxel. Je gebruikt de linksys dan enkel als AP waarna de gemapte poorten ok moeten werken.

[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 08-05-2005 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de WRT heb ik de opties om de router op of gateway of router en aangezien de prestige de router moet blijven i.v.m telefonie . ik heb iid de dhcp server van de WRT uitgeschakeld.

de routers heb ik niet via de wan aangesloten .

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb even in mijn wrt gekeken, als je deze op geteway instelt, en de utp van je zyxel in een van de 4 poorten stopt gebruikt je hem puur als AP. Je zou dan gewoon poorten moeten kunnen mappen.

Verwijderd

Topicstarter
ik dacht dus ook dat het wel goed zou staan op deze manier maar kennelijk zit er toch iets in de weg .

als ik b.v edonkey draai meld deze wel "reachable"maar werkt niet echt en internet is na een korte poos plots niet meer bereikbaar .

dhcp staat uit in de WRT . als het goed is zou ik dus nu als ik een poort wil forwarden gewoon deze in de prestige met het ip van mijn pc moeten aangeven . wat ik wel opvallend vind van de prestige is dat ik geen tcp of udp voor de forwards kan aangeven.

ik heb vanalles geprobeerd maar ben nu echt radeloos.

Verwijderd

Topicstarter
niemand die een idee heeft of mischien een zelfde soort setup ?

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het nog eens proberen in deze thread ipv een nieuwe te maken . :)

ik ben er nog niet uit namelijk maar wou hier ook niet elke dag elk uur een nieuwe post plaatsen hierove r .

alles op een rij :

de prestige is de router , ip = 192.168.1.254

de wrt staat op "gateway" ip = 192.168.1.33

dhcp op de wrt staat uit

mijn pc's ip = 192.168.1.34

op dit moment heb ik alle forwards vanuit de zyxell naar de wrt (192.168.1.33) geforward en in de wrt dit ip ingeschakeld bij DMZ . hiervoor stonden de poorten direct naar mijn pc (192.168.1.34) geforward maar dat maakt geen verschill.

oja 1 ding dat erg opviel laatst was een melding die ik kreeg toen ik azureus probeerden dat de poorten waren gereserveerd voor een device op ip 192.168.1.33. dat is dus mijn linksys alleen begrijp ik dit niet .

lullige is dat sind ik mijn 4mbit verbinding heb samen met de nieuwe modem ik er nog minder mee kan dan met mijn 512Kbps verbinding .

als er iemand is die er wat meer inzicht heeft dan mij hoor ik er graag over !

p.s de tiscali helpdesk heb ik ook al geprobeerd maar daar kom ik niet ver mee .

Verwijderd

Topicstarter
bump.
Pagina: 1