Toon posts:

DVD bekrast door pauze knop?

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje,

de man die achter de balie bij onze videotheek staat,
beweerd dat door je dvd tijdens het afspelen op pauze te zetten dat er krassen ontstaan op de dvd.

is dit waar?

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-02 13:48

yGiDoRp

Sawasdee

ROFL. nee dat is niet zo. Er is geen fysiek contact tussen de de DVD laag en de DVD speler.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

wat een onzin... hij draait gewoon rond net als altijd. Die man is niet voor niets als beroep filmverhuurder... echt niet omdat die zo intelligent is.

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

onmogelijk, je dvd wordt gelezen (lees: afgetast) door een laser. Je dvd wordt dus niet eens aangeraakt wanneer je hem kijkt.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:05
real or rubbish?

de dvd/cd draait gewoon door als je op pauze zet, leest alleen even niet meer verder, zie dus niet in waardoor er dan schade zou ontstaan :+

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 08-05-2005 19:53 ]

Specs

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
nee ;)
De dvd blijft immers gewoon draaien, alleen de afspeelsoftware pauzeert... Na een tijdje zal waarschijnlijk ook de motor stilvallen, maar dat is hetzelfde effect dan wanneer je op stop duwt.

Een pauze levert dus zeker niet meer schade op als een stop. En aangezien die zover ik weet ook geen schade berokkent...

wat een idee trouwens dat je je dvd's zo zou kunnen vernielen :X

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Die man leeft nog in het VHS-tijdperk blijkbaar :)

Daar gold wel dat zowel koppen als band beschadigd konden raken bij langdurig gebruik van de "still"-functie.

Bij DVD-spelers is dat geen probleem.

Zoef

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:24
Nouja, stél dat de DVD de onderkant van het laatje raakt ofzo, en daardoor bekrast raakt, raakt hij meer bekrast als je hem op pauze zet omdat hij in totaal dan met het film kijken erbij langer draait! 8)7
Maargoed, volgens mij is dit een beetje een broodje-aap verhaal... Probeer die man achter de balie anders eens een DVD rewinder te verkopen, best handig voor een videotheek toch?

:+

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 08-05-2005 19:57 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
dank je voor de snelle reacties.

ik wist ookwel dathet niet kon,
maar moest het ff van tweakers horen:)

hij heeft het zelfs op een half a4tje gedrukt die in de hoes geplakt zit^^

Verwijderd

Afzetters.. die videotheken..
Cker weer een boete oid omdat de dvd stuk is en de verkoper maar even een reden verzinnen :r .

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Hij kan beter de resultaat van zijn IQ test aan de binnenzijde van de doosjes plakken :z

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 08-05-2005 19:57 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De verkoper denkt volgens mij dat het rond draaien gestopt wordt, en de laser aan blijft. Waardoor hij een soort inbrand. ( Zou de laser daar sterk genoeg voor zijn als hij maar lang genoeg stil zou staan?)
:) hij moet zich echter beter inlezen..

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Als je ziet hoe bekrast huur dvd/cd zijn kan ik die vent niet kwalijk nemen dat hij dit denkt :P

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-02 16:59
n00bs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:56:
Hij kan beter de resultaat van zijn IQ test aan de binnenzijde van de doosjes plakken :z
Wat heb je nou weer aan een leeg A4tje ? :P

Verwijderd

Goed, dit zou nog best een gezellig topic kunnen worden, zij het niet dat het wel erg duidelijk is. Voordat ook het gehele verhuurdersgilde afgemaakt wordt lijkt het me slim hier maar mee te stoppen. :p
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.