Toon posts:

energie opbrengst meten

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een energieverbruikmeter die ook opbrengst kan meten (van zonnecellen)
Nu heb ik de ENERGY-CHECK 3000 op conrad gevonden maar uit de gebruiksaanwijzing kan ik niet opmaken of deze ook opbrengst kan meten. Iemand ervaring hiermee of tips voor een ander apparaat?

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 18:47
Helaas heeft conrad zo'n verrotte site dat directe links niet werken ;) Je zult dus het artikelnummer moeten geven, of liever nog: de info hier neer zetten.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Topicstarter
vreemd bij mij doet de link het wel, het nummer is: 125319 - 8E

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 18:47
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 19:48:
vreemd bij mij doet de link het wel, het nummer is: 125319 - 8E
Komt omdat de conrad site met cookies werkt, en die staan op jouw pc ;) Probeer je cookies maar eens te verwijderen en de link opnieuw te bezoeken.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• hesselim
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08-2024

hesselim

it wasn't me

Ik heb zelf de energy check 3000 van conrad (heb ook ff gemeten wat mijn pc hokje verbruikt.)

De meter kan alleen maar vermogen meten van het apparaat (apparaten met verdeeldoos aangesloten) dat aangesloten is op de meter.

Hij meet echte watts (houd dus rekening met cos ) en kan eventueel uitrekenen hoeveel het gaat kosten als je het tarief ingevoerd hebt. Hij kan 2 tarieven meten, maar kan geen dag en nacht metingen doen. Hiervoor moet je het duurdere model kopen (deze wordt ook door conrad geleverd).

Het apparaat werkt makkelijk.

Je kan metingen doen tot 99 dagen, piek, dal en gemiddel vermogen.

De handleiding is gewoon op de conrad site te downloaden

System Specs

Verwijderd

ik heb die energy-check meter ook 2 maand terug aangeschaft
voor zover ik weet, meet ie alleen wat een apparaat verbruikt

ik vind het een handig apparaat... leuk om te zien wat apparaten verbruiken
soms schrik je echt

nog leuker is het om te zien wat cpuidle met bepaalde chipsets/cpu's kan doen
van 80 naar 60 watt idle verbruik door een simpel programmaatje te installeren op je pc
scheelt toc weer de nodige watts op een simpel duron servertje

• Ross
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12-2025

Ross

Live Life

Ik heb ook die duurdere energy check. Ik heb onze koelkast gemeten en er komt dan 400 euro per jaar aan gebruik uit. Deze is wel bijna 20 jaar oud. Bij een vrien die er een heeft van ongeveer 5 jaar oud meet die 200 euro per jaar. Wat ik me afvraag is of ik het tarief wel goed heb ingevoerd. Ik heb 0.771 als tarief ingevoerd. Klopt dit enigszins? Wat hebben jullie?
thnx

ola

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laat aub oude }:O }:O in de sloot - zeker als je flink offtopic bent (het gaat hier over opbrengst, niet over verbruik van de oude koelkast van je "vrien")...

Alleen in oude topics posten als je iets on-topics en relevants te posten hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.