[Ghost2k3]Image dmv bootdisk terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 09:06
Ik heb nu een aantal werkstations in mijn ouderlijke woning gevestigd, allen identiek. Het betreft hier de Compaq SFF systemen van 500 Mhz. Hiervan heb ik er één geinstalleerd met Windows XP en nog wat zut, en van deze installatie heb ik een Ghost-image gemaakt met Symantec Norton Ghost 2003. De image is opgeslagen op een mapped-network drive op een server door Ghost zelf.

Nou wil ik wanneer er een Ghost bootdisk (floppy) in het systeem gestopt wordt, de image vanaf de server (een Compaq Proliant) terug gezet wordt in het systeem.

Op zich is dit geen probleem, want dan zet je de server op master en de clients op slave en pompen maar, maar ik kan niet werken aan de server want die zit volledig ingebouwd, en RDP oid is ook geen optie. De server staat wel continu aan, dus een programma oid starten is geen punt.

Ik weet dat deze optie mogelijk is, want op mijn oude school werden brakke systemen voorzien van een "speciale floppy" waarna er na 10 min. weer een vers systeem stond geinstalleerd.

Ik heb alle tutorials van Ghost al doorgewerkt, en ook al de search gebruikt, maar ik kom er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:23
voor die optie heb je ghost enterprise nodig (multicast ed) met de 'huis/tuin/keuken' versie kan dit iig niet

wat is het probleem om niet een dos bootdisk te maken met een tcp/ip stack erop :? zo heb ik het ook jaren gedaan (voordat ik bartPE met ghost32.exe gebruikte :P )

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:11

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zoals Erik al zegt, gewoon Ghost 8 met multicast gebruiken. Daar zit een Bootdisk wizard bij waarmee je een speciale bootflop kan maken voor je client PC (afhankelijk van de gebruikte netwerkkaart). Daarna gewoon PC booten met die flop, op de server Ghostcast starten binnen Windows, en pompen maar. Het mooie is dat je er ook meerdere PC's tegelijk mee kan uitrollen. Handig in server omgevingen :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 09:06
Voor het naslagwerk zal ik ook nog even mijn oplossing posten:

1) Ik heb BartPE gedownload, een bootdisk van http://www.bootdisk.com
2) Die gecompiled etc.
3) Geboot met de bootflop erin
4) Als dat ding uitgeprutteld is, net use z: \\server\Images getikt
5) Flop met Ghost.exe geplaatst
6) Ghost gestart
7) Copy from image to local, z: aangeven en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:23
ghost.exe kan je ook op die share zetten ;) scheelt je een floppy plaatsen :)

A wise man's life is based around fuck you