Vanmiddag zat ik Star Wars episode 1 te kijken, en viel mij op dat het geluid op sommige momenten iets achterloopt op het beeld. Het vreemde is dat het verschil in beeld en geluid fluctueerde. Soms was er geen verschil (en was dat duidelijk te zien bij dialogen), en soms was het verschil heel duidelijk te zien (ook bij de dialogen te zien).
Het was mij al eerder opgevallen bij andere films, maar toen was het verschil zo klein, of slechts in een enkele scene, zodat ik er geen aandacht aan heb besteed.
Ter info;
Mijn TV is een LCD scherm van Samsung, de LW22N23
De DVD speler is een HD 935, ook van Samsung.
Het beeld loopt via de DVI aansluiting van beide apparaten
Het geluid loopt via de analog out van de dvd speler (2 tulpstekkers) naar de sound-ingang met een headphone jack. Dit laatste moet zo omdat de tv de DVI ingang eigenlijk ziet als PC.
Er zijn 4 analoge tulp-uitgangen, L1, R2, R1, R2. Ik heb zowel de 1 als 2 varianten geprobeerd, zonder succes.
Heeft hier iemand enig idee waar de vertraging vandaan komt, en hoe het kan dat het wisselt?
Ik heb al gekeken naar vergelijkbare topics, maar die gaan allemaal over tv's en receivers, en bij mij zit er geen reveicer tussen.
Alvast bedankt.
Het was mij al eerder opgevallen bij andere films, maar toen was het verschil zo klein, of slechts in een enkele scene, zodat ik er geen aandacht aan heb besteed.
Ter info;
Mijn TV is een LCD scherm van Samsung, de LW22N23
De DVD speler is een HD 935, ook van Samsung.
Het beeld loopt via de DVI aansluiting van beide apparaten
Het geluid loopt via de analog out van de dvd speler (2 tulpstekkers) naar de sound-ingang met een headphone jack. Dit laatste moet zo omdat de tv de DVI ingang eigenlijk ziet als PC.
Er zijn 4 analoge tulp-uitgangen, L1, R2, R1, R2. Ik heb zowel de 1 als 2 varianten geprobeerd, zonder succes.
Heeft hier iemand enig idee waar de vertraging vandaan komt, en hoe het kan dat het wisselt?
Ik heb al gekeken naar vergelijkbare topics, maar die gaan allemaal over tv's en receivers, en bij mij zit er geen reveicer tussen.
Alvast bedankt.
Flickr PSN ID= cheironnl