Vertraging beeld/geluid (?) bij DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 11:05
Vanmiddag zat ik Star Wars episode 1 te kijken, en viel mij op dat het geluid op sommige momenten iets achterloopt op het beeld. Het vreemde is dat het verschil in beeld en geluid fluctueerde. Soms was er geen verschil (en was dat duidelijk te zien bij dialogen), en soms was het verschil heel duidelijk te zien (ook bij de dialogen te zien).

Het was mij al eerder opgevallen bij andere films, maar toen was het verschil zo klein, of slechts in een enkele scene, zodat ik er geen aandacht aan heb besteed.

Ter info;
Mijn TV is een LCD scherm van Samsung, de LW22N23
De DVD speler is een HD 935, ook van Samsung.

Het beeld loopt via de DVI aansluiting van beide apparaten
Het geluid loopt via de analog out van de dvd speler (2 tulpstekkers) naar de sound-ingang met een headphone jack. Dit laatste moet zo omdat de tv de DVI ingang eigenlijk ziet als PC.

Er zijn 4 analoge tulp-uitgangen, L1, R2, R1, R2. Ik heb zowel de 1 als 2 varianten geprobeerd, zonder succes.

Heeft hier iemand enig idee waar de vertraging vandaan komt, en hoe het kan dat het wisselt?

Ik heb al gekeken naar vergelijkbare topics, maar die gaan allemaal over tv's en receivers, en bij mij zit er geen reveicer tussen.

Alvast bedankt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Dit zit vaak in het beeld zelf, je zou wellicht alle digitale verbeteraars die in het scherm zitten op off kunnen zetten, hierdoor duurt de opbouw van het scherm langer. Wellicht duurdere kabels kopen indien die niet aanwezig zijn, en als laatste de mogelijkheid een receiver met lip sync te kopen. Omdat je zelf zegt dat het afhangt van het beeld, zou ik eerst eens naar de instellingen kijken echter...

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26

GaMeOvEr

Is een hork.

Schijnt een probleem met LCDs te zijn. Door de diverse bewerkingen die ze op het beeldmateriaal loslaten, komt het beeld fractioneel later op je scherm te staan, dan het van de disc afkomt. Aangezien je DVD speler wel het geluidssignaal direct doorzet naar je receiver, loopt dus je beeld achter op je geluid.

Ik heb hier ondertussen al meerdere topics over langs zien komen, en gemiddeld waren daar niet veel andere oplossingen voor, dan een receiver aan te schaffen met een "lip-sync" correctie feature erop, kortom, een receiver waar je een bepaalde delay aan je geluid mee kunt geven, om het zo weer te matchen met je beeldweergave.

Wat je als enige nog kunt proberen, is zoals hierboven al gezegd, alle "beeldverbeteraars" uit te zetten, in de hoop dat dit werkt. :)

Aannames zijn fataal.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 11:05
Ik heb gisteren nog wat andere dvd's geprobeerd (Lost in Translation, scene dat ze samen op bed liggen) en Star Trek - Generations (Scene dat iedereen op het schip is, en er een emergency hail binnenkomt), en bij beide scenes had ik het probleem niet.

Ik snap er dus echt helemaal niets meer van..

Flickr PSN ID= cheironnl

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je het bij sommige dvd's wel en sommige niet hebt, dan ligt het niet aan je apparatuur maar is die dvd gewoon slecht gemasterd/getimed.

Het klopt wat in dit topic gezegd wordt, sommige moderne schermen hebben tot soms wel 30ms (geloof ik) nodig om het beeld te verwerken en weer te geven. Er zijn ook receivers die dit kunnen corrigeren (Yamaha heeft dat bijvoorbeeld). Maar als jij het alleen bij die ene film hebt, is het geen probleem met je LCD maar met die dvd (al is dat bij episode I wel onwaarschijnlijk moet ik zeggen).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:49
Alle Star Wars films zijn gemaakt door de bedenker van het THX keurmerk. Lijkt me niet dat het aan de brondvd ligt. Lucas zou wel oppassen :P

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Pagina: 1