Airport Express + ander AP en iTunes streamen

Pagina: 1
Acties:

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:12
Ik zit te kijken naar de Airport Express en dan vooral het muziek streamen verhaal.
Ik zal even mijn netwerk situatie uitleggen. Ik heb een 24poorts switch waarop mijn pc's zijn aagesloten en ook mijn Accesspoint van Linksys (11mbit) voor de laptop.

Nu zou ik dus de airport express ergens in de huiskamer in het stopkontakt willen prikken en dan verbinden met mijn stereo.

Maar kan ik dan vanaf mijn PC die niet draadloos is iTunes laten streamen naar de AE wat dus zou lopen via mijn Linksys AP?

>> Signature?

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
*laat maar*

[ Voor 75% gewijzigd door frim op 08-05-2005 18:00 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

ChiLLeR schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:52:
Ik zit te kijken naar de Airport Express en dan vooral het muziek streamen verhaal.
Ik zal even mijn netwerk situatie uitleggen. Ik heb een 24poorts switch waarop mijn pc's zijn aagesloten en ook mijn Accesspoint van Linksys (11mbit) voor de laptop.

Nu zou ik dus de airport express ergens in de huiskamer in het stopkontakt willen prikken en dan verbinden met mijn stereo.

Maar kan ik dan vanaf mijn PC die niet draadloos is iTunes laten streamen naar de AE wat dus zou lopen via mijn Linksys AP?
ja, wel ff vinkje aanzetten in je AX dat die ook itunes stream van de ethernet poort mag ontvangen. verder is dit gewoon een tcp/ip datastroom die door alle normale L2 devices heen gaat.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ja is geen probleem. Ik doe het zelfde met Belkin. Op de Apple site stond destijds (weet niet of het nog zo is) dat het niet met andere merken zou werken. Maar gaat prima. Ik vond het instellen wel een complete hell destijds maar als je tzt nog even wat instellingen wilt hebben over hoe ik de settings uiteindelijk heb staan kan ik altijd wat screenies maken.

Ik lees overigens nergens dat je ook een Mac hebt. Niet om het één of ander, maar er zijn dan ook legio andere oplossingen die hetzelfde doen en bv nog voorzien zijn van leuke display en met wat geluk goedkoper. Want voor wat het doet is een AXP duur en daarnaast is ie op een suffe manier beveiligd. Moet wel zeggen dat ie het hier prima doet verder.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• ChiLLeR
Nee ik heb geen Mac. Ik had een feestje afgelopen zaterdag en dachten we van hee die mp3tjes moeten we kunnen afspelen op de 5.1 set.
Toen zei iemand om eens te kijken naar de AXP zodoende.

Wat voor andere oplossingen bestaan er dan OzBoz? Ik wil eigenlijk geen kabels trekken vandaar dat deze draadloze oplossing mij erg aansprak..

>> Signature?

• ChiLLeR
Ik heb nu deze van Terratec gevonden. De NOXON Audio
http://entertainen.terrat...News&file=article&sid=228
Dit ziet er nog veel toffer uit! Met, net als OzBoz zegt, een lcd waar je ziet wat je afspeelt.

[ Voor 7% gewijzigd door ChiLLeR op 09-05-2005 14:23 ]

>> Signature?

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

ChiLLeR schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:21:
Ik heb nu deze van Terratec gevonden. De NOXON Audio
http://entertainen.terrat...News&file=article&sid=228
Dit ziet er nog veel toffer uit! Met, net als OzBoz zegt, een lcd waar je ziet wat je afspeelt.
Ook voor video (maar wel weer duurder is bijvoorbeeld: http://www.dlink.com/products/category.asp?cid=75&sec=1 ook populair is bijvoorbeeld http://www.slimdevices.com/index.html

Maar je kunt ook gerust Airport Express kopen, maar wilde aangeven dat er meer opties zijn en het ding op zich niet uniek is. Het is alleen gezien de marketing er achter gewoon het meest bekend. Er komen steeds meer van dit soort dingen op de markt. Sitecom heeft bijvoorbeeld ook deze uitgebracht: http://www.sitecom.nl/pro...p?product_id=317&grp_id=6

Het is net wat je er allemaal mee wilt kunnen. Maar er verschijnen gewoon steeds meer dingen die inhangen tussen PC en audio apparatuur.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan prima. Je kunt de Airport Express namelijk instellen als wireless client. Dan joined 'ie gewoon een ander wifi netwerk, kan een airport netwerk zijn (extreme of niet) of een netwerk van een andere vendor. Dat is volgens mij zelfs speficiek hiervoor (en voor printersharing) bedoeld want de ethernetpoort wordt dan helaas gedisabled.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Yep, hier het zelfde!
Computers via vast netwerk aan switch met een Linksys WAP54G.
AirportExpress gewoon aan m'n bestaande wireless joinen, werkt als een tiet!
Zowel printen als muziek zonder problemen.

• ChiLLeR
Oke bedankt allemaal. Ik heb uiteindelijk toch de Terratec Noxon Audio besteld voor EUR 125 (inc btw + verzendkosten).

>> Signature?

Pagina: 1