Toon posts:

[Acer TM 2201] Geheugen vervangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer zover, de zoveelste gelukkige eigenaar van een Acer!

Ik ben nu een tijdje in het bezit van een TM 2201. Gekregen ter vervanging van mijn kapotte andere notebook van Acer. Nu zit ik met het volgende probleem: ik heb 2x512 mb geheugen. 1 daarvan heb ik al geplaatst in het daarvoor bestemde slot. Tot op gisteren kon ik slot 2 niet vinden. Nu heb ik gevonden dat ie ergens in de buurt zit van touchpad en dvd-drive.

Het enige probleem is: hoe kom ik erbij?!? Ik heb alle zichtbare schroeven verwijderd en toch zitten er nog een paar schroeven vast (een stuk of drie denk ik). Weet iemand hoe ik bij het geheugen kan komen?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
In veel notebookhandleidingen staat doorgaans hoe je meer geheugen moet plaatsen. Mocht in de jouwe niet zijn opgenomen, kan je altijd nog even kijken in de Acer-support of op een van hun fora.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem. In de handleiding wordt er geen melding gemaakt van het tweede slot, terwijl die er wel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
volgens acer support FAQ

Problem:

How can I install memory into this device?

Solution:

Firstly you have to remove the covers of the hinges on the right and left hand side under the LCD Display by pulling them towards the outside.
You can then flip the keyboard towards you. Be careful, the keyboard is attached to the mainboard with 2 flat cables.
In the now opened Notebook you see a service-lid, fastened with 2 screws. Please remove screws and service-lid. You now have access to the memory-socket. There is only one way to intoduce a new memory-module for it possesses an asymetric nick which corresponds with the plastic-nipple in the socket.
After fastening the screws and hinges once more and closing the Notebook, you may start it once again

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thnx. Acer vermeld niets op de euro-site, maar deze had ik nog niet geprobeerd... Geweldig mensen!