[Excel] Dynamische deelselectie uit lijst laten zien *

Pagina: 1
Acties:

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-08 22:19
He

ik heb mijn dvd collectie in een excel bestand netjes op volgorde gezet. Maar ik moet nu elke keer scrollen (erg vermoeiend bij 1000+ dvd's ;)) naar de desbetreffende letter. Ik ben op zoek naar een effectievere methode...

Ik zit een beetje te denken over een soort van woordfilter. Ik kan dat het beste toelichten mbv een voorbeeldje.
Stel ik zoek de film The Manchurian Candidate. Ik zou dan graag hebben dat ik in een lege cel bijv 'M' invul zodat dan alle (!) films met een 'm' in de titel over blijven in een lijst onder die 'zoekcel'. En naarmate je de titel verder kunt invullen dat de lijst steeds korter wordt.
Gewoon iets waar je dus gewoon de gehele lijst mee filtert...

Weet iemand of dit mogelijk is, zoja...hoe?

THANKS!

(btw, ik heb wel eens de zoekfunctie gezien ;) maar een cel lijkt me relaxter...)

• CyberThijs
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 23:11
Voor dat soort zaken is Excel helaas niet geschikt..

Kijk misschien eens bij Access, is idd heel wat werk om voor elkaar te krijgen, maar eenmaal alles in elkaar zit is het lekker relaxt werken, en dat wil je toch? ;)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

CyberThijs schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:22:
Voor dat soort zaken is Excel helaas niet geschikt..

Kijk misschien eens bij Access, is idd heel wat werk om voor elkaar te krijgen, maar eenmaal alles in elkaar zit is het lekker relaxt werken, en dat wil je toch? ;)
ik kan zoiets in excel binnen 30 minuten in elkaar zetten....

om de TS ook even te helpen:
zoek ff uit hoe o.a. de INDEX en VERGELIJKEN functies werken.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 08-05-2005 17:27 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad kan het wel, zaken als INDEX en VERGELIJKEN helpen, of simpelweg Data -> Filter. Het bouwen zelf zal je echter zelf moeten doen. Maar goed, ik zou het inderdaad in bijv. Access gaan doen zodat je het flexibeleer kunt houden.
offtopic:
De reden dat ik reageer: ik pas je topictitel aan. 'Excel question...' zegt helemaal niets over wat nu je vraag is ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)