Toon posts:

[2003] AD migreren van een instabiele naar nieuwe server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De titel spreekt al een beetje voor zich. Ik heb een domein A die op een windows2003 machine draait. De machine is alleen erg brak en ontzettend instabiel.
Ik heb nu een tweede machine opgebouwt met domein B ook in windows2003. Hoe kan ik in vredesnaam de AD migreren van A naar B??
Ik heb ADMT 2 al geprobeerd alleen deze geeft de hele tijd een network path error 53 en volgens mij is deze tool ook meer voor NT4 en win2k.

Ik zit er nu over te denken om domein B maar weer af te breken en dan de 2e machine BDC te maken van domein A, vervolgens de oude machine eruit te trekken alleen gaat dit zonder problemen met het oog op de schema's enz???.....

Iemand een andere suggestie?

Ook heb ik te maken met aanzienlijk veel mailboxen die op exchange 2003 draaien, als het goed is kan ik met de exchange manager deze boxen gewoon verplaatsten?

Bedankt alvast voor jullie hulp!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:59:
Ik heb ADMT 2 al geprobeerd alleen deze geeft de hele tijd een network path error 53 en volgens mij is deze tool ook meer voor NT4 en win2k.
Lees de docs goed door bij ADMT. Die error duidt op een misconfig die je moet verhelpen.
Iemand een andere suggestie?
Ligt eraan hoever je wil gaan en wat er nog meer op draait.
csvde of dsadd gebruiken om users aan te maken kan ook, alleen neem je dan geen sIDHistory mee (en daar is ADMT juist weer zo lekker voor).
Ook heb ik te maken met aanzienlijk veel mailboxen die op exchange 2003 draaien, als het goed is kan ik met de exchange manager deze boxen gewoon verplaatsten?
Ik zie je niet over je AD praten, alleen over een brakke server.

Als het alleen maar over brakke hardware gaat zou ik gewoon kiezen om een nieuwe server te installeren, die promoten als 2e DC, rollen overzetten, Exchange installeren en overzetten en het huidige domain doordraaien op de nieuwe machine.

Niet migreren dus.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 08-05-2005 16:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;822931

handleiding om je exchange server om te bouwen naar de nieuwe server (je moet nog een aantal handelingen met 'het handje' doen :P

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

- een backup namen van de system state op bv cd-rom, ...

- backup restoren op nieuwe server ergens in een willekeurige map

- 'dcpromo from media' uitvoeren op de nieuwe server dmv dcpromo /adv

- map kiezen van de backup

• ErwinvA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08-2023

ErwinvA

I've got a Xerox to copy

of ... serverB joinen in domein van serverA, zorgen dat alles goed synched en dan al je FSMO-roles overzetten en serverA uit het domein halen

Verwijderd

ErwinvA schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:48:
of ... serverB joinen in domein van serverA, zorgen dat alles goed synched en dan al je FSMO-roles overzetten en serverA uit het domein halen
Ik stem hiervoor, een controller bij, alles netjes uit repliceren, de roles verplaatsen, kijken of er met exchange nog zaken spelen die je moet doen en daarna de ene controller uitzetten.
Er wordt sowieso aangeraden het domain redundant uit te voeren, dus ik zou voor een tweede server pleiten zodat je eerst een machine toevoegt, de boel verhuist en later de andere vervangt en weer gewoon onder de orginele naam terugbrengt.

BTW ik zou nog wel ff naar het functional level van het domain en de forrest kijken, want je zou er zelfs voor kunnen kiezen de dc te renamen of hem zo te vervangen. Maar als je een CA draait (Certificate Authority) zou ik het niet aanraden om te renamen.

Een domain ernaast bouwen lijkt me voor een productie omgeving niet raadzaam.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 21:56 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:44:
- een backup namen van de system state op bv cd-rom, ...

- backup restoren op nieuwe server ergens in een willekeurige map

- 'dcpromo from media' uitvoeren op de nieuwe server dmv dcpromo /adv

- map kiezen van de backup
dan heb je dezelfde brakke config terug op een andere server... met als resultaat een nog brakkere machine ;)

geen goed idee dus,

wolvie: met een CA kan je niet eens renamen :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 08-05-2005 21:56 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Erik schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:55:
dan heb je dezelfde brakke config terug op een andere server... met als resultaat een nog brakkere machine ;)
Voor zover ik et begreep was het een hardware issue, en aangezien je met die handeling alleen je AD restored op een andere server (wel even opletten dat je een non-authoritative restore doet dan uiteraard) moet dat niet uitmaken.

Probably niet een oplossing die ik zou kiezen als de server in hetzelfde netwerk zit eerlijk gezegd (teveel gedoe vergeleken met standaard dcpromo + replicatie), eerder iets voor een 2e DC op een andere site met een krappe sitelink.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Erik schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:55:
[...]

geen goed idee dus,

wolvie: met een CA kan je niet eens renamen :)
Vandaar dat ik het niet aanraad :)
Ik had het ook niet over het renamen van een CA.
Ik had het over het renamen van een domain of domaincontroller, wat wordt afgeraden als je een CA draait

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Inmiddels lijkt het me wel duidelijk wat ts kan doen. Eventjes verdiepen in de materie zou ruim voldoende moeten zijn. Wat heb je zelf allemaal al gevonden na de gegeven tips Johan46?

ik pas de topictitel even een beetje aan, zodat je OS vooraan tussen [] staat conform de Windows Operating Systems - Policy :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
BackSlash32 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 00:56:
[...]

Voor zover ik et begreep was het een hardware issue, en aangezien je met die handeling alleen je AD restored op een andere server (wel even opletten dat je een non-authoritative restore doet dan uiteraard) moet dat niet uitmaken.

Probably niet een oplossing die ik zou kiezen als de server in hetzelfde netwerk zit eerlijk gezegd (teveel gedoe vergeleken met standaard dcpromo + replicatie), eerder iets voor een 2e DC op een andere site met een krappe sitelink.
ah, sorry ik las even te snel dat meneer de registry ook wilde restoren... niet dus.

ok das dan duidelijk :)

Verwijderd

gaat dit om sbs? zo nee, waarom doe je zo moeilijk?

installeer server B opnieuw.
dcpromo als 2de dc in domain A, laat het allemaal een tijdje syncen.
transfer fsmo roles naar server B.
dcpromo server A.
haal server A uit het domain.
geef die brakke server aan mij :)

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-02 18:05

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:02:
gaat dit om sbs? zo nee, waarom doe je zo moeilijk?

installeer server B opnieuw.
dcpromo als 2de dc in domain A, laat het allemaal een tijdje syncen.
transfer fsmo roles naar server B.
dcpromo server A.
haal server A uit het domain.
geef die brakke server aan mij :)
Als die machine ook je DNS host moet je die ook verplaatsen anders gaat het evengoed nog mis.

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zuig schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 18:05:
[...]

Als die machine ook je DNS host moet je die ook verplaatsen anders gaat het evengoed nog mis.
Als je een 2e DC installeert in een AD ben je gestoord als je daar ook geen DNS op doet.
Ik bedoel: wil je nou wel of geen redundancy?

Verwijderd

Ik denk dat het voor TS wellicht een idee is om eens een cursus te doen

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 13:45

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 09:01:
Ik denk dat het voor TS wellicht een idee is om eens een cursus te doen
* mutsje agrees
Pagina: 1