Toon posts:

[Apache] Veel foto's inladen duurt lang

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'n probleem op een server dat het laden van een lijstje met veel foto's heel langzaam gaat. Het lijkt alsof hij maar 3 foto's tegelijk kan binnenhalen (internet explorer) ofzo...

Hoe verander ik dit in httpd.conf? Met welke settings moet ik gaan knoeien?

Verwijderd

Als je verstandig bent dan ga je daar niet aan knoeien. Een client zou noog meer dan een stuk of twee connecties mogen openen. Het aantal connecties van een server is meestal beperkt, op drukke servers zou dit regelmatig een denial of service kunnen opleveren.

Zuivere bandbreedte heb je nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 15:18 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Ja, dat is client-side. Er zijn registry hacks voor MSIE om het aantal simultaane connecties te kunnen vergroten.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 18:18
Dat is echter wel tamelijk asociaal t.o.v. andere gebruikers van dezelfde server (zie wat Cheatah zegt)

Ook in Firefox is dit trouwens wel te veranderen, maar dit is dus niet zo'n goed idee.

[ Voor 31% gewijzigd door Wilke op 08-05-2005 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo is dat associaal dan? Ik beheer zelf de webserver.

Ik heb een jongerenwebsite met veel foto's online, maar 't duurt bij iedereen altijd fucking lang. Dat laden van thunbnails uit een gallerij.

Client-side aanpassen zou 't probleem bij mij wellicht oplossen, maar niet bij andere bezoekers van de website.

Zie ook:
http://www.exilim-output.nl/output/album/album/179/75#reply
Druk dan op een ander nummer (bijv. 3)

Dan zie je dat trage laden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-02 13:25

job

Laden gaat hier retesnel :P
Kost ongeveer 3 seconden.

Ik denk dat je het probleem ergens anders moet zoeken.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:48
Traag? Bij mij staan binnen een seconde alle thumbs er hoor (FF&IE).. Bovendien zie ik in IE dat er zo'n fancy transitie effectje bij zit en dat is eigenlijk de meest vertragende factor bij mij. (helemaal als ik m op 375 thumbs zet..)

[ Voor 6% gewijzigd door Jelmer op 08-05-2005 18:19 ]

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Om het even over iets anders te hebben :

Volgens de html-code staat heel de tekst in comments, want de afsluiting is verkeerd --!> ipv -->
Ook zie ik maar de helft van de pagina in Opera 8. De pagina lijkt als het ware links buiten mijn scherm te beginnen.

De foto's laden bij mij ook best traag in. Een rede is mischien de slechte html waar de browser zich op vastbijt.
Verbeter dat alvast eerst mocht je er iets over te zeggen hebben. :)
Pagina: 1