Toon posts:

Mailtraq MX record

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na veel probeersels en de GOT search te hebben gebruikt blijf ik me een probleem hangen.
Mailtraq is geïnstalleerd, via dyndns.org heb ik het dns record thaweird0.kicks-ass.org aangevraagd.
Als MX record hetzelfde ingevuld maar nu....wat moet ik invullen als smtp en pop server. Ik maar gebruik van planet als provider en nu staat me iets bij dat port 25 geblockt is!?

Kan iemand uitleggen hoe ik te werk moet gaan?

gr mweird0

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 11:26
Je hebt je MX record ingesteld naar waarschijnlijk je thuis IP adres. Zoiezo moet je poort 25 openstaan naar het IP adres van je mailserver (test goed op open relays!!). Dan moet je gewoon in bijvoorbeeld outlook het IP adres of servernaam van je mailserver instellen als SMTP/POP3.

Planet heeft hier helemaal niks mee te maken!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:45
Polderdijk schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:47:
Je hebt je MX record ingesteld naar waarschijnlijk je thuis IP adres. Zoiezo moet je poort 25 openstaan naar het IP adres van je mailserver (test goed op open relays!!). Dan moet je gewoon in bijvoorbeeld outlook het IP adres of servernaam van je mailserver instellen als SMTP/POP3.

Planet heeft hier helemaal niks mee te maken!
Planet blokkeerde geloof ik idd poort 25 (of dat nu nog is, geen idee, ik heb geen planet). Dmv een 2e mx record (mail-relay.planet.nl ofzo) kon je dat probleem omzeilen, toch mailserver draaien, en had planet minder last van spam vanaf hun klanten ;)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reactie.

Via een Dyndns heb ik dus een dns aangemaakt met een mx record. Deze luiden als volgt: beide thaweird0.kicks-ass.org.

Hoe luid mijn pop en smpt instelling dan. Wat vul ik in als pop record; pop.thaweird0.kicks-ass.nl ofzo?

Tevens is deze DNS waarde gratis aangemaakt, het is dus geen domein!
Wat me opviel is dat ik nu enkel kan emailen naar mijn planet account en naar mailtraq users van mijn eigen server. Voor de rest komt er niets aan :(

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 11:55:
Wat me opviel is dat ik nu enkel kan emailen naar mijn planet account en naar mailtraq users van mijn eigen server. Voor de rest komt er niets aan :(
En zal dus komen omdat planet uitgaand poort 25 zal blokkeren. In mailtraq de mailservers van planet als smart-host instellen dus

Verwijderd

Topicstarter
Houdt dat in dat de email vanuit mijn server naar planet wordt verzonden en die via hun smtp server verder zenden?

Iemand nog een oplossing voor het instellen van de emails client (pop.****** en smtp.***)?

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:18:
Houdt dat in dat de email vanuit mijn server naar planet wordt verzonden en die via hun smtp server verder zenden?
Dat klopt

Verwijderd

Aha dan dat is dus duidelijk enkel het gedeelte uitlook instellen niet

greetz

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 11:26
[b][message=23343505,noline]mweird0 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:18/message]:/b]

Iemand nog een oplossing voor het instellen van de emails client (pop.****** en smtp.***)?
Je hebt toch een eigen mailserver draaien in je netwerk? En deze wil je uitlezen met outlook met een PC die ook in je netwerk staat?

Dan moet je bij je POP3/SMTP de naam/IP opgeven van je mailserver. Dus als je je mailserver hebt geinstalleerd op de PC met IP adres 192.168.0.1 dan vul je dit IP dus in bij POP3/SMTP.

Mocht je van BUITEN je netwerk (dus via het internet) je mail willen uitlezen, dan zet je gewoon als POP3/SMTP: thaweird0.kicks-ass.org maar moet je wel je poort 25/110 forwarden in je router naar het IP adres van je mailserver.

Ook zal je in je mailserver een relay moeten zetten dat hij alle mail doorzend wat niet voor jouw mailserver is bedoelt, en dit laat je forwarden naar de mailserver van planet. Let wel dat je alleen ingelogde gebruikers door laat mailen om zo spammers geen kans te geven om via een open relay mail te verzenden.

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Bedankt voor deze uitgebreide beschrijving :)

Zodra ik thuis ben zal ik er eens mee aan de slag gaan.

Verwijderd

Het werk nog steeds niet lekker...ik heb het gevoel dat het wel werkt maar dat het ontzettend lang duurt voordat de email verzonden wordt. Gister kreeg ik email binnen die ik eergister verzonden had. Gisteren weer een en ander verzonden maar niets is tot op heden aangekomen
Pagina: 1