Toon posts:

Ricoh RDC-7 zoom werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een Ricoh RDC-7 (vind het een slechte camera, maar heb geen zin om een nieuwe aan te schaffen voor die paar foto,s die ik maak).

Maar sinds kort werkt de zoom niet meer als ik nu probeer te zoomen maakt ie een beetje ratelend geluid (bijna onhoorbaar, kan ook zo zijn geweest). maar hij steld zich op de een of andere manier niet meer scherp, het enig wat je met de zoom kunt doen is een beetje in en uit zoomen, om hem iets scherper te krijgen.

weet iemand hier iets van, en is het te fixen

bedankt

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het is me niet duidelijk of er nu iets misgaat met de zoom of met het focussen, want die begrippen haal je nogal door elkaar. Maar het komt op mij over als het defect waar bijna alle compacts vroeg of laat aan onderdoor gaan: mechanische problemen met de lens-assembly. Over het algemeen is dit niet te repareren (althans; niet tegen een schappelijk tarief). Dit zou wel eens het juiste moment kunnen zijn om je te gaan oriënteren op een nieuwe cam ;)

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:10:
Het is me niet duidelijk of er nu iets misgaat met de zoom of met het focussen, want die begrippen haal je nogal door elkaar. Maar het komt op mij over als het defect waar bijna alle compacts vroeg of laat aan onderdoor gaan: mechanische problemen met de lens-assembly. Over het algemeen is dit niet te repareren (althans; niet tegen een schappelijk tarief). Dit zou wel eens het juiste moment kunnen zijn om je te gaan oriënteren op een nieuwe cam ;)
De zoom werkt gewoon niet meer goed (alleen nog maar een klein beetje), en hij steld zich ook niet meer scherp. (ik kan hem nog wel iets scherp stellen met de zoom).

als dit niet te maken is, zit ik met een groot probleem. (want een nieuwe camera zit er de komende maanden niet in :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 14:15 ]

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
digitale camera kost geen ruk meer tegenwoordig :+

Afbeeldingslocatie: http://www.bartsmit.com/assets/300x300/0123628.jpg

Bart Smit
Webshopprijs: €13,00
Uw voordeel: €16,95

B)

ontopic: hoe oud is dat ding, heb je hem wel eens laten donderen? Kan best zijn dat een camera het op een gegeven moment begeeft. Trouwens, stond er op i-net al iets over dit type probleem bij digi cams?

[ Voor 37% gewijzigd door meelmark op 08-05-2005 14:35 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Topicstarter
als ik nu zoom, gaat ie een beetje vooruit en dan komt ie weer terug.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan is hij KAPOT. Accepteer het. ;)

Koop een mooie beginnert digicam van 2 of 3 megapixel voor 100-150 EUR.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:53:

Zal dan maar moeten he :| ;(

Verwijderd

Topicstarter
Stereotomy schreef op zondag 08 mei 2005 @ 14:53:

Zal dan maar moeten he :|
Pagina: 1