Toon posts:

Audigy 2 Value installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik weet dat er al een het grote problemen topic is over audigy's, maar daar reageert niemand op dus ik heb toch maar een nieuw topic geopend. Dit doet erop:

Ik download de laatste drivers voor de Creative soundblaster audigy 2 Value. Deze kaart heb ik gekocht, dus kan niet mis zijn dacht ik. Ik start hem op en hij zegt dat hij niet is geinstalleerd. Toch ziet windows hem wel, dus dat is het niet. Weten jullie de oplossing? Google heeft geen baat gehad en de aangepaste driver, waarbij een patch moest worden geinstalleerd over de sb_install_multilang.rar kreeg ik ook niet geinstalleerd.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Gokje: waarschijnlijk zijn die drivers een update, en verwachten ze dat de originele drivers al geinstalleerd zijn. (er worden dan alleen de bestanden gewijzigd en toegevoegd die ge-update moeten worden)
Als 't goed is, heb je bij je Audigy een CD gekregen met de originele drivers, en die moet je dus eerst installeren.
En dat Windows de hardware herkent, betekent nog niet dat de juiste software daarvoor geinstalleerd is...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bulkverpakking gekocht, dus er zat geen drivercd bij. Ik heb de volledige driver, dus het is geen update. Bij de installatie zegt die ook dat er gewoon geen audigy 2 is aangetroffen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je hem bulk hebt gekocht hoort er toch echt nog een driver cd bij.
die zou ik maar gaan halen als ik jouw was, want met de drivers van inet zal je steeds krijgen dat ie geen audigy2 kan vinden.
had ik namelijk ook.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
mag ik is vragen, de drivers zijn in totaal dan groter dan 14 MB? Want had een driverpackage gevonden waarvan ik dacht dat het een volledig pakketje was. Overigens zegt die als foutmelding als ik hem via nieuwe hardware installeren installeer: apparaat start niet (code 10).

Alvast bedankt!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
chucky666 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:28:
als je hem bulk hebt gekocht hoort er toch echt nog een driver cd bij.
die zou ik maar gaan halen als ik jouw was, want met de drivers van inet zal je steeds krijgen dat ie geen audigy2 kan vinden.
had ik namelijk ook.
Inderdaad, waarom kan Creative nu niet gewoon de drivers op het internet zetten? Ik heb al een kopietje van de CD voor mijn Audigy Player gemaakt want als ik de originele kwijtben ofzo dan kan ik de kaart niet meer installeren :/

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:31:
mag ik is vragen, de drivers zijn in totaal dan groter dan 14 MB? Want had een driverpackage gevonden waarvan ik dacht dat het een volledig pakketje was. Overigens zegt die als foutmelding als ik hem via nieuwe hardware installeren installeer: apparaat start niet (code 10).

Alvast bedankt!
ik weet niet hoe groot ze zijn maar de drivers die ik eerst had waren al meer dan 24mb groot.
en het hele pakket was meer dan 400mb groot ;)

maar zoals ik al zei je hoort er gewoon een cd bij te krijgen, dus als ik jouw was zou ik gewoon bellen om hem alsnog te krijgen.
en je niet laten afscheepen met zoiets van : nee hoor dat hoort er niet bij, het hoort er namelijk wel bij.
er staan op de cd namelijk nog een heleboel proggies die geinstalleerd worden die je op inet niet zo gauw zal vinden en die je toch wel wil hebben.

ze hebben trouwens wel een beta driver op inet staan , heb je die al geprobeerd :?
meuktracker: Creative Audigy 2 2.05.0000 beta
maarja het blijft beta :z

[ Voor 4% gewijzigd door chucky666 op 08-05-2005 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
dankjullie wel, ik zal morgen even een telefoontje plegen naar alternate. Ik neem aan dat ze vanwege dit "incident" wel zo fatsoenlijk kunnen zijn om de drivercd op hun kosten op te sturen. Het is namelijk ook hun schuld. Jullie horen hoe het verhaal afloopt!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 21:50:
dankjullie wel, ik zal morgen even een telefoontje plegen naar alternate. Ik neem aan dat ze vanwege dit "incident" wel zo fatsoenlijk kunnen zijn om de drivercd op hun kosten op te sturen. Het is namelijk ook hun schuld. Jullie horen hoe het verhaal afloopt!
ah bij alternate vandaan.
daar komt die van mij ook vandaan maar zat dus wel de cd bij.

Verwijderd

Topicstarter
idd. Ik heb net even alternate gebeld, ze deden heel vriendelijk (al duurde het eeuwen om de klantenservice te bereiken maar goed) en ik krijg het cdtje thuis opgestuurd, uiteraard op hun kosten.

Bedankt voor jullie reacties!!
Pagina: 1