Toon posts:

[XP] Mappen delen met advanced sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoiz iedereen,

Normaal gezien is mijn probleem een fluitje van een cent, maar na uren proberen vraag ik me toch af wat ik fout doe.

Omdat ik Radmin gebruik, kan ik mijn mappen niet meer delen met simple sharing. (Radmin gebruikt NTFS permissies)
Het probleem is nu dat ik überhaupt niet meer via de andere pc in het netwerk aan mijn mappen raak op deze pc. Bij de share permissions heb ik iedere account op deze pc toegang gegeven, zelfs anonymous logon. Toch genereed windows deze foutboodschap:

\\Jeroen\map is not accesible. You might not have permission to use this network resource. Contact the administrator....

Not enough server storage is availible to process this command

Als netwerkprotocol gebruik ik IPX.

Alle hulp is welkom :)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Je hebt share rechten én NTFS rechten; beide moeten zo ingesteld zijn dat ze de gebruiker toelaten. Misschien dat de NTFS rechten nog niet helemaal OK zijn? Het gaat dus om de tabjes "Sharing" en "Security" (bij de eigenschappen van een map/bestand).

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Ook schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:46:
Je hebt share rechten én NTFS rechten; beide moeten zo ingesteld zijn dat ze de gebruiker toelaten. Misschien dat de NTFS rechten nog niet helemaal OK zijn? Het gaat dus om de tabjes "Sharing" en "Security" (bij de eigenschappen van een map/bestand).
Heb ik ook al iedereen toegang gegeven :r Ik zal ipv ipx eens tcp nemen:s mss doet hij het dan wel...

Ideetjes zo bijna op hier:-)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De [rml][ Windows 2000/XP] File-sharing en NTFS-permissies[/rml] in Windows Operating Systems - Howto's and Guides ken je?

(Het gaat trouwens over WinXP als server en als client?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 17:54

Valkyre

Kitesurf FTW!

gebruik TCP/IP ipv IPX

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat idd in beide gevallen over WinXP. Ik zal de tutorial nog eens grondig doorlezen.(had zelf een engelstalige gevonden maar ik kwam er niet uit) Ik heb een vermoeden dat mijn verbindingsprotocol IPX er voor iets tussenzit.

Als ik de oplossing vind (of niet vind;)) laat ik zeker iets weten!

Eerst mij is buigen over mijn berg schoolwerk :| .

Verwijderd

En dat zet ik het OS nog even in de titel volgens Windows Operating Systems - Policy
Pagina: 1