Paar kleine probleempjes (IE-compatibiliteit)

Pagina: 1
Acties:

• TimeVortex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-03-2024
Hallo,

Ben momenteelbezig met een nieuw designtje voor mijn website waar ik al m'n samenvattingen op gooi (www.aaronweb.net/school, warning: absoluut walgelijk onder FireFox), het nieuwe design begint hartstikke mooi te worden, werkt perfect onder FireFox, maar:

Edit: sorry, link naar het nieuwe design vergeten te posten (stom van me!): www.aaronweb.net/schoolnew!

- Ik heb een horizontale scrollbar waar ik niet vanaf kan komen? :?
- In Internet Explorer verschuiven de knoppen (bovenaan, de vakken) rechts van de cursor zodra je er overheen hovert. Dit komt vermoedelijk door de OnMouseOut="style.border='none 1px #FFFFFF", wat in FireFox wel goed gaat. Heb ook 'hidden' in plaats van 'none' geprobeerd, werkte ook in FireFox, maar IE kent het argument niet.

Graag jullie hulp!

Groeten,
Aaron.
PS: links zijn nog zo dood als een pier, gaat nu puur om het design. :)

[ Voor 10% gewijzigd door TimeVortex op 08-05-2005 13:11 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ehm, om eerlijk te zijn kan ik allebei je problemen hier niet reproduceren, in geen van beide browsers. Wat ik wel zie is dat je <marquee> en de tekst links ernaast wegvalt in Firefox, en dat de knoppen bovenaan voor de vakken geen highlight krijgen als je eroverheen gaat met je muis.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Je tweede probleem kan ik nergens ontdekken, het eerste kun je meestal oplossen door een fatsoenlijke documenttype declaration bovenaan je HTML document te zetten.

• TimeVortex
-NMe- schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:06:
Ehm, om eerlijk te zijn kan ik allebei je problemen hier niet reproduceren, in geen van beide browsers. Wat ik wel zie is dat je <marquee> en de tekst links ernaast wegvalt in Firefox, en dat de knoppen bovenaan voor de vakken geen highlight krijgen als je eroverheen gaat met je muis.
Je bekijkt m'n oude site, het probleem zit in de NIEUWE versie! :P

Edit: sorry, had de verkeerde link gepost! >_<

[ Voor 7% gewijzigd door TimeVortex op 08-05-2005 13:17 ]

Verwijderd

Je tweede problem kun je oplossen door die menu elementen links en rechts een pixel marge te geven, en die te laten verdwijnen op het moment dat de border moet worden getoond.

• TimeVortex
Gewoon met margin-left: 1px; en margin-right: 1px;?

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

De horizontale scrollbar wordt veroorzaakt door de breedte van je menu. Als ik met de webdeveloper toolbar in Firefox kijk, steekt je menu namelijk buiten beeld.

• TimeVortex
Rowanov schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:30:
De horizontale scrollbar wordt veroorzaakt door de breedte van je menu. Als ik met de webdeveloper toolbar in Firefox kijk, steekt je menu namelijk buiten beeld.
Hoe los ik dit op? Ik heb de breedte ervan gewoon op 100% ingesteld...

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

aaronvangeffen schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:31:
Hoe los ik dit op? Ik heb de breedte ervan gewoon op 100% ingesteld...
Rekening houden met de marges en padding, het verschil in de twee browsers is te verklaren door het feit dat beide browsers het boxmodel anders interpreteren.

• TimeVortex
Oké, bedankt allebei. Ik zal er straks eens naar gaan kijken!

Aaron.
Pagina: 1