Toon posts:

P4P800 onboard audio werkt in sommige gevallen niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend van me heeft sinds 9 maanden een p4p800e-deluxe (met een p4 3.2GHz, 2x512 pc3200, 9800xt erop)
Hij maakt gebruik van het onboard geluid, wat altijd goed gewerkt heeft.
Sinds gisteren is er een probleem opgetreden met de audio bij het spelen games als fifa2005, farcry, e.d....

Als het spel is opgestart hoor je niets meer, op afentoe een kraak na.
Sluit je dan het spel af en wil je een mp3 beluisteren, dan doet ie het weer wel.

Het zelfde geldt voor teamspeak; hij logt in op mijn TS-server, we horen elkaar goed, zonder ruis of gekraak. Hij start Far Cry en hoort niets meer vanaf de UbiSoft-intro. Ook hoort ie mij niet meer, maar ik hoor hem wel :? . Als hij weer uit Far Cry gaat doet z'n mp3 het nog wel maar TS nog steeds niet.

In het front-panel zit een aansluiting voor een hoofdtelefoon en een mic. die de achterkant als het ware 'over-ruled'. Ook als hij daar een mic en hoofdtelefoon in stopt, gaat het zoals hierboven beschreven.

Wat zou dit kunnen zijn? Het mobo is nog geen jaar oud, dus als het echt kapot is valt dit nl. nog wel binnen de garantie. Zie je het vaker dat de onboard audio het begeeft?

EDIT:
Hij heeft al de drivers opniew geïnstalleerd, zonder resultaat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 11:32 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-02 20:27

Nemesizz

Untouchable

Dit probleem kreeg ik ook na een tijdje met mijn P4S800. Ik heb al die tijd geen oplossing kunnen vinden (ja 1, een ander mobo kopen wat ik dus ook gedaan heb).

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Of simpelweg een geluidskaartje kopen kan ook ;)... maar ik zou eens ff de instellingen checken in de bios e.d.?

//Creegfire

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen > Audio, Video & HiFi Forum
Neem voortaan o.a. de FAQ/Policy van desbetreffend subforum door, voordat je een topic start. In het Welkomst gedeelte van de PMG FAQ staat uitgelegd wat er in PMG van je wordt verwacht B)

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het probleem op het moederbord ligt, heb ik het topic gestart in het topic over moederborden.
Flauw dat er dan weer zo gereageerd moet worden. Alsof jij almighty bent B) B)

• TheKeeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-08-2025

TheKeeper

In 2 words: NO!

Kon het zo niet vinden en dit ging toch al over de p4p800 en geluidskaart. Maar mijn vraag:
Hoeveel gebruikt zo'n onboard geluidskaartje vanhet systeemgeheugen bij de p4p800?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:13
TheKeeper schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:28:
Kon het zo niet vinden en dit ging toch al over de p4p800 en geluidskaart. Maar mijn vraag:
Hoeveel gebruikt zo'n onboard geluidskaartje vanhet systeemgeheugen bij de p4p800?
Qua geheugen weinig extra's, maar qua CPU-usage des te meer, met games kan dat zo oplopen tot 20/25% tegenover 5/10% voor een Audigy2 ZS
Pagina: 1