Toon posts:

Suse 9.3 geen internet met dhcp casema en geen geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren Suse 9.3 geinstalleerd, maar mijn internet werkt niet , Ik kan wel in mijn router kijken en zie dan de status, ik zie dan dat ie verbonden is en een ip adres heeft ( 83.82.xx.xx) . ik kan ook pingen naar dit adres en naar de dns . maar pagina's openen doet ie niet.
Onder windows xp uiteraard geen enkel probleem . ( met de vorige versies van suse trouwens ook niet) Ik begrijp niet wat er mis is .

Ik heb ook nog een probleem met mijn geluidskaart onder suse 9.3 . Hij wordt als het juiste type herkent en geinstalleerd ( msi nforce 3 250) maar ik gebruik de digitale uitgang van de kaart en ik zie niet waar ik die in kan activeren.

• mvlg
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
probeer eens te pingen naar...
  1. ... je router (werkt dus zoals je al eerder zei)
  2. ... een dns server van je provider (werkt dus zoals je al eerder zei)
  3. ... een www adres

[ Voor 10% gewijzigd door mvlg op 08-05-2005 10:22 ]

Verwijderd

Wat betreft het geluid, misschien even de mixer openen (KMix in KDE) en ons informeren over wat je daar allemaal ziet?

Verwijderd

Topicstarter
internet werkt weer, ik had per ongeluk iets ingevuld bij de 1e dns . Maar geluid heb ik nog steeds niet.

Afbeeldingslocatie: http://us.f3.yahoofs.com/users/427dfaf2z7de630f7/ecf6/__sr_/e60a.jpg?phS.ffCBYq1RZB3k

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je al es gecheckt welke engine je mediaplayer gebruikt? Voor de output bedoel ik... Of is het gewoon algemeen (geen systeemgeluiden)? Installeer eens de amarok-xine plugin, of gstreamer.

Btw: SuSE 9.3 heeft standaard ook al geen mp3-ondersteuning meer :). Mocht dat het probleem zijn, lees dan es http://madpenguin.org/cms/?m=show&id=3851&page=3.

[ Voor 31% gewijzigd door Borromini op 08-05-2005 13:54 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Dat van de mp3 is op gelost je kan via yast update's daar voor halen.

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:50:
Heb je al es gecheckt welke engine je mediaplayer gebruikt? Voor de output bedoel ik... Of is het gewoon algemeen (geen systeemgeluiden)? Installeer eens de amarok-xine plugin, of gstreamer.
het is algemeen .

ps.
ik heb nu even suse 9.2 geinstalleerd en daarmee heb ik hetzelfde probleem
Pagina: 1