[CSS] @Font-Face browser support?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• Mischa_NL
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-02-2023
Ik maak op dit moment een webpage en wil graag het lettertype andy gebruiken. Alleen kom ik erachter dat niet iedere pc (met windows) dat standaard heeft.

Nu wil ik dat oplossen dmv @Font-face, die een font download en gebruikt. Echter weet ik niet welke browsers dit niet ondersteunen.

Ik kan zelf alleen testen in firefox1.03, opera 7.54, IE6.0 en mozilla1.7. In deze browsers werkt het allemaal perfect. Ik geloof ook dat toch zeker 75% een van deze browsers heeft.
Ik kan het alleen niet testen in oudere versies van internet explorer. vooral IE5 natuurlijk.

Weet iemand hoe het zit met deze support op browsers. In css browser support schematjes kon ik het ook al niet vinden...

Alvast bedankt!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:11

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• Mischa_NL
Sorry, daar kan ik niet aan gaan beginnen natuurlijk. Ik wil geen zwaar ingewikkelde dingen gaan doen als gewoon ff iemand deze (http://www.cameraontheroad.com/?p=524) site opstart met IE5 en zegt of hij embedded font ziet... Zie je een handwriting font staan meld dan even je browser als die er nog niet bijstaat!

Ik kwam nou toevallig een tabel tegen die zegt dat het vanaf IE4 ondersteunt word. Een andere site meld dat zelfs IE6 en FF1.0 het niet ondersteunen, en dat doen ze wel degelijk...

• Devilfish
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 21:00
ja zo werkt het hier natuurlijk niet.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mischa_NL schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:36:
Ik kan zelf alleen testen in firefox1.03, opera 7.54, IE6.0 en mozilla1.7. In deze browsers werkt het allemaal perfect. Ik geloof ook dat toch zeker 75% een van deze browsers heeft.
Ik kan het alleen niet testen in oudere versies van internet explorer. vooral IE5 natuurlijk.
Volgens mij heb je het niet op een computer getest waar dit font niet opstaat ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Mischa_NL
het font word gedownload zoals ik in de openingspost zeg, het mooie is dat dit niks te maken heeft met wat iemand op de computer heeft !

[ Voor 187% gewijzigd door Mischa_NL op 08-05-2005 00:50 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Hier kun je sowieso meer informatie vinden:
[search=eot]

En wij zijn hier natuurlijk niet je persoonlijke testbank, ik zou je aanraden gewoon uit te zoeken welke browsers met .eot bestanden om kunnen gaan.

Overigens: bij mij op FF1.0.3 doet ie het niet en voor dat soort gevallen zou ik ook altijd een alternatieve font aanbieden.

"kunnen jullie even" en "wat vinden jullie van mijn site" :
[rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.