Toon posts:

[JS/HTML/CSS] Rare verschijning in Firefox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een klant moet ik een template maken voor een online reserveringssysteem. Omdat het reserveringsformulier vrij lang is hebben we bedacht om dit op te splitsen in meerdere pagina's. Hierop is weer het volgende bedacht: Alle content staat in één bestand, mbv javascript kun je naar de volgende 'pagina' met content. In het kort is dit gewoon een divje die zichtbaar wordt gemaakt.

Dat werkt allemaal goed. Er is alleen één raar verschijnsel dat ik alleen maar in Firefox kan ontdekken. Om mijn verhaal wat duidelijker te maken heb ik het bestand maar even online geworpen op: http://www.jor-on.com/dev/trb/

Panel #2 is wat langer als Panel #1

Het scenario in Internet Explorer (en andere zoals Safari):
  • Je ziet de pagina gewoon normaal (Panel #1)
  • Als je op 2 klikt worden de panels verwisseld (Panel #2). De layout wordt van onder langer gemaakt aangezien er meer content is dan eerst.
  • Als je op 1 klikt ga je dus weer terug. De layout wordt weer ingekort zodat deze weer goed aansluit op de content die er staat.
Het scenario in Firefox:
  • Je ziet de pagina gewoon normaal (Panel #1)
  • Als je op 2 klikt worden de panels verwisseld (Panel #2). De layout wordt van onder langer gemaakt aangezien er meer content is dan eerst.
  • Als je op 1 klikt ga je dus weer terug. De layout blijft het zelfde. Deze wordt dus NIET ingekort.
Ik hoop dat het zo duidelijk is. Het is niet echt een groot probleem, ik vroeg me gewoon af waarom dit zo is in Firefox en andere browsers niet en of dat ook verholpen kan worden. Misschien zie ik iets over het hoofd of misschien kan het gewoon niet opgelost worden.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.8b2) Gecko/20050506 Firefox/1.0+

Dat is de Firefox-nightly van gisteren en daarin doet je pagina in IE voor zover ik kan zien precies hetzelfde als in Fx. De pagina wordt gewoon ingekort op het moment dat ik terugga van 2 naar 1.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Aan de reactie van Harm te zien kan het dus zijn dat je met een bug te maken hebt. Maar ik ga niet je beide js files, je complete CSS en je pagina zelf uitspitten, zou je ook alleen relevante code kunnen posten :)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
André schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:55:
Aan de reactie van Harm te zien kan het dus zijn dat je met een bug te maken hebt. Maar ik ga niet je beide js files, je complete CSS en je pagina zelf uitspitten, zou je ook alleen relevante code kunnen posten :)
Mwah, het is de vraag of je die bug wel wil fixen als je weet dat het waarschijnlijk is opgelost in Firefox 1.1 ;) . Maar dat mag de TS zelf bedenken :) .

Verwijderd

Je kunt met het javascriptje de document.getElementById('container').style.height zelf handmatig proberen in te stellen. Wie weet werkt opnieuw op 'auto' zetten ook wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 09:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 09:37:
Je kunt met het javascriptje de document.getElementById('container').style.height zelf handmatig proberen in te stellen. Wie weet werkt opnieuw op 'auto' zetten ook wel.
Helaas, dat maakt niets uit... effect blijft hetzelfde.
André schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:55:
Daar heb je helemaal gelijk in, ware het niet dat ik geen flauw idee heb wat het veroorzaakt en daarom ook geen idee heb wat relevant is :D

Maar goed, na wat Harm zei ga ik ervan uit dat het een bug is die opgelost zal worden in een volgende Firefox versie. Het is ook niet zo'n grote fout, gewoon een klein detail waar ik me een beetje aan stoorde :)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Misschien is het een bug in de volgende versie van firefox (en doet IE het ook verkeerd), en is jouw code toch fout. B)
Pagina: 1