Ander adapter op laptop...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 19:17
Heb hier een Fujitsu-Siemens Amilo M1425

Standaard adapter:

20v
3.25 ampere

Heb hier 2 adapters:

IBM en Delta Electronics (Acer adapter):

IBM:

16v
4.5 ampere

Delta Electronics:

19v
4.750 ampere

Welke van de 2 (IBM/Delta dus) kan ik het beste gebruiken, om de batterij van de laptop op te laden, terwijl deze UITGESCHAKELD is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Ik ben geen elektronica expert.
Maar 1 hele A meer kan imho niet goed zijn.
Mogelijk laad hij dan sneller. Maar ik weet niet of het chipset dat kan hebben.
Maar als ik dan toch zou moeten gokken zou ik die van 19V pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
-edit-

[ Voor 86% gewijzigd door Roberto op 08-05-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen van beide.

Als het zo was geweest dat je met 3 soorten adapters één batterij op kon laden en die 3 hebben ook nog allemaal andere specs, hadden ze het zich wel makkelijk gemaakt én maar 1 adapter bedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voltage MOET gelijk zijn, anders niet. Amperage mag afwijken, als het maar MEER is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 10:10:
Voltage MOET gelijk zijn, anders niet. Amperage mag afwijken, als het maar MEER is.
Kun je dat ook onderbouwen?
Ik geloof je wel, maar dan leer ik ook nog eens iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Nu heb ik daar niet zo heel veel verstand van, maar 19 volt wordt altijd geleverd, alleen het aantal ampére mag hoger zijn (zo heb ik hier een 5 volt 2 ampére adapter aan mijn zen touch die 5 volt 0,5 ampére vraagt)

Alleen die ene volt minder zou voor problemen kunnen zorgen...

Heb je er trouwens ook al over nagedacht dat er misschien intelligentie in de adapter van Fujitsu Siemens zit? Dit had iemand anders hier op GoT ook met zijn Dell en toen startte de laptop wel maar wou die de accu niet laden, dit zou ik dus even uitzoeken voordat er een adapter sneuvelt ;)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
Tjah hij werkt goed met die 19 volt adapter.

Maar bij 100% gaat de batterij weer snel leeg.

Idd er zit intelligentie in de Fujitsu-Siemens adapter dus... Want de computer denkt hij is opgeladen 100% en stopt (beveiliging tegen overladen eh), terwijl hij dus zeker niet vol is opgeladen...

Maar het was noodzaak ik hoop dat ik een origineel kan krijgen vandaag (van iemand)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:50
Die delta.

19V (1v te weinig) is geen enkel probleem.
Mijn IBM (16v) werkte prima op 14 en 15V, ook het laden. Pas bij 13.9 begon ie te trippen, omschakelen en terug enz, dat was zo ongeveer z'n drempelpunt. (getest met regelbare voeding)

Dat amperage zegt niets, dat is het vermogen wat de adaptor maximaal kan leveren. Niet wat ie continue levert. Een adaptor die meer levert dan de laptop nodig heeft is alleen overkill, en jaagt niet per definitie 4/5/6/whatever ampere door je laptop. Laptop bepaald wat ie nodig heeft, zolang de adaptor dat maar KAN leveren. CDR, hdd activiteiten, zware cpu belasting enz, dat zijn factoren waar het stroomverbruik van afhangt.

Alleen polariteit en pingrootte goed bekijken.

De laadintelligentie zit op het moederbord of in de electronica in de accu, ik moet de eerste adaptor nog tegenkomen die dat heeft.

(Hoe moet een adaptor dat uberhaupt ook weten als ie maar 2-draads is. (+ en -(GND)). Dell heb ik weinig ervaring mee, die zijn 3-draads. Maar ja, als er electronica in zit, waarom zouden er dan universele voedingen/autoadaptors zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door DJSmiley op 08-05-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roflmao
De 16v:

Als ik ermee ga computeren, gaat de laptop flippen, de speedstep (zo noem ik het effe maar) flipt helemaal, de pc gaat ook erg traag werken.

3dmark 2001 = 3500 marks :/

Just for the record: op accu haalt het apparaat 10.700 3dmarks 2001...

De 19v:

Laptop werkt perfect zonder problemen, fan slaat af en toe aan, speedstep werkt goed...

Half-Life 2 gaat soepel en snel op 1280x800 (widescreen)...

Oh ja ook geen last van sudden batterij drainage e.d. batterij gaat op normale manier leeg, denk wel dat ie het zo een 2 uur volhoud (dvdtje checken, internetten, muziek, geen HL2 oid want dan is die batterij binnen 30-45 minuten leeg...)

Krijg toch de originele lader dus dat is no problemo...

[ Voor 6% gewijzigd door Roflmao op 08-05-2005 18:44 ]

Pagina: 1