[win98]setup hangt na registry check

Pagina: 1
Acties:

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Topicstarter
Eerst even een korte beschrijving van wat ik zelf heb geprobeerd om dit euvel op te lossen:
  • fdisk gedraaid en alle partities verwijderd
  • pc reboot
  • hardeschijf (c) geformateerd
  • pc reboot met bootflop en win98(se) cd er in (direct booten van cd werkt evenmin)
  • vervolgens windows setup starten, heb het geprobeerd met en zonder registery detectie
  • pc hangt bij het printen van deze regel: "Windows Setup vereist xxxmb etc.."
Naast het feit dat de setup iedere keer crasht kan ik met een bootflop er in mijn c-schijf niet benaderen met een "dir" command. De pc blijft oneindig underscores printen en piept daarbij (pc-speaker). Het spijt me van de brakke omschrijving.

Hier de pc specs die misschien van belang zijn:
  • pentium 1 processor
  • standaard ATAPI cd-drive
  • 850mb hardeschijf, fabrikant onbekend
  • 40mb ram
  • standaard diskette station
Natuurlijk heb ik ook de search gebruikt, maar ik ben zover geen topics tegengekomen met een zelfde probleem. Mijn vraag is dan ook, hoe krijg ik het voor elkaar om windows 98 te installeren en deze crashes te voorkomen?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Topicstarter
De oplossing bleek uiteindelijk niet zo ingewikkeld; de setup bleek op zijn gat te gaan bij het detecteren van de hardeschijf. Ik heb vervolgens deze stappen ondernomen:
  • met fdisk alle partities verwijderd
  • reboot
  • nieuw partitie aangemaakt met fdisk
  • reboot
  • hardeschijf geformateerd
  • reboot en vervolgens setup gestart
Op de een of andere manier moest ik dit wel eerst allemaal twee keer doen voordat de setup wilde starten, misschien is er dan nog wat een beetje brak, maar ik ben allang blij dat hij het nu doet.