Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[privfile] port 59, hoe sluiten ?

Pagina: 1
Acties:

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
ik heb vandaag mijn chello setup vervangen door een xs4all account met een speedtouch 500i modem. Alles loopt nu goed en als aflsluiting heb ik nog even via grc.com een poort probe gedaan. Na wat geknustel heb ik alles dicht behalve poort 59, die hoor bij privfile, any sharing ....

Is het erg dat deze poort open staat ? en waarom doet hij dat ? Ik weet niet welke toepassing hem openzet namelijk. Met mijn vorige router was deze poort niet open.

En wellicht nog interessanter.........hoe krijg ik hem dicht ?

Ik draai op alle poeters op netwerk xp sp2, zonder (extra) firewall, wel met nav2004 antivirus

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Die Speedtouch heeft toch een ingebouwde router? Je kunt toch via http://192.168.x.x dan je modem/router benaderen en de poort in de NAT instellingen uitschakelen.
Heb je de interne firewall van Windows wel aan staan? zo ja, wat staat er aangevinkt bij 'exceptions'?

Elke poort die je open staan hebt maakt je pc vatbaar voor Trojan virussen, en Norton Anti-Virus vindt bij lange na niet alle virussen. (Iets wat ik zelf aan den lijve heb ondervonden). Installeer dan liever Kaspersky anti-virus. :)

Mijn YouTube Channel

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Port 59 wordt vaak gebruikt door mIRC file server. 't kan zijn dat je dat zelf hebt aangezet, maar mirc wordt ook vaak misbruikt door trojans/virussen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20
het is inderdaad de mirc file server :)

Ik heb mun flap / server als default nat server openstaan omdat ik er de schijt aan had om in die speedtouch alle poorten 1 voor 1 open te zetten. Flap heeft geen eigen virusscan en firewall. Opzich vind ik dat prima omdat er verder niets belangrijks opdraait / geen personnal info bevat en puur als download bakkie draait.

Van buitenaf zie ik nog steeds alleen poort 59 dus het zal wel meevallen met indringers denk (hoop) ik

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open poorten kunnen weinig kwaad, maar als er een service achter draait er dat wel een probleem. Alleen poort 59 is er heel duidelijk een te veel als dat niet bewust is ;)
En alles forwarden zonder de machine waar het naar forward fatsoenlijk beveiligen is niet slim :o

Kijk even wat er draait, bijv. met behulp van TCPView van sysinternals. En bedenk of dat er dan bewust op is gezet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)