Toon posts:

Help m'n computer uit z'n lijden...

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Ik heb twee probleempjes.

(1) Ten eerste wil mijn comp steeds pas na twee maal aanzetten opstarten. Het ligt niet aan de voeding want ik heb er verschillende in gehad varierend van 230W - 300W. Heeft iemand enig id wrom dit gebeurd?

(2) Mijn CDROM speler doet behoorlijk gaar. Als ik audio ceedees wil rippen gaat dat bij AudioCatalyst met een snelheid van ongeveer 3x, terwijl ik een 48x (max) speler heb. Ik denk dan toch wel dat ik 8x moet halen. Verders heeft het spelertje moeite met sommige ceedees en komt er een raar tikgeluid naar boven. Erg vaag :(

Mijn systeem:

Intel Celeron 400 (2x)
Abit BP6
128MB
Maxtor 30GB
nVidia TnT2 Ultra
Creative 4833E (48x)
Creative Soundblaster Live! 1024 Player
DEC 21041 netwerkkaartje (10Mb)

Hopelijk kan iemand mij helpen. Alvast bedankt.

--> Photon

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 07:36

Maf

Mijn algemene testprocedure;

Probeer eerst met zo weinig mogelijk op te starten, (moederbord, voeding, geheugen, processors) Zet hem aan d.m.v. iets metaals tussen 2 contactpunten op moederbord, start hij dan nog niet op in 1 keer en je weet zeker dat het de voeding niet is dan kan je het beste het moederbord ff omwisselen. Gaat hij dan wel in 1 keer aan, zet dan de computer component voor component in elkaar, kijken na welk component hij het doet. (BTW: beschouw de kast ook als component, dus proefopstelling zonder kast)

Van de cd-speler?

Vraag ff een andere te leen bij familie of vrienden, haalt hij daar ook lange na niet een beetje snelheid dan ligt het niet aan je cd-rom, maar aan datakabel, datatoevoer in het moederbord zelf (probeer een ander IDE-slot) of de software.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Greetingz,

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Audio rippen gaat nooit op die aangegeven (in jouw geval 48x) snelheid.
De meeste AOpens liggen vast op 8x volgens mij, wat best acceptabel is.

Wat voor merk cdrom heb je eigenlijk?

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Stom, lamaar, niet goed gelezen.
Je hebt dus een Creative. Misschien kunnen die niet hoger dan 3x rippen? Iemand anders ervaring hiermee?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:33
Het niet direct aangaan van je computer en pas na een reset ligt aan je toetsenbord+mobo combinatie. Ik had het ook met mijn Asus K7M.
Ik heb een heeeeeleee oude IBM toetsenbord met een formidabele klik, dus die wil ik graag houden. Maar toen ik toch ff een ander toetsenbord probeerde (een wat nieuwere) ging hij wèl meteen aan.

Maar nu ik een Asus K7V heb, doet hij het met het oude toetsenbord ook in één keer.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iig voor de oplossingen. Nog ff m'n comp gaat _ook_ niet aan na resetten, maar ik moet em echt hard uit/aan zetten. Je word dat wel behoorlijk ziek van die 5 seconde de knop inhouden :(

Met 8x rippen lijkt me veel beter passen ja, maar zelfs dat trekt ie niet. Oh ja er komt ook nog bij dat ie op een gegeven momemt altijd synchronisatie problemen gaat geven (AudioCatalyst - Dynamic Sync Width). Zelfs als ik _geen_ enkel ander proggie draai.

De oplossingen ga ik deze vakantie wel proberen :) tenx
Pagina: 1